3 van de 5 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu 3 van de 5 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

3 van de 5

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Knysna

Lieve allemaal!

Zooo leuk, jullie leuke berichtjes. En ja, ik weet het, ik wordt verwend, en ik geniet er volop van!!

Zuid Afrika is echt een prachtig land! Ik sta verbaasd moet ik zeggen. Ik zit nu inmiddels in George, aan de Zuidkust, midden in de Tuinroute die naar Kaapstad gaat. Ik ben er vandaag aangekomen met een vlucht vanuit Johannesburg en heb mijn eigen huurautootje (Toyota Yaris) en dat gaat hier prima. Goede wegen en eigenlijk heel erg westers allemaal.

Ook prima hotels steeds, zeg maar superdeluxe! ;-) Zaterdag midden in een privepark aan de rand van het Krugerpark, hier had ik mijn eigen bungalow met twee badkamers en een veranda met uitzicht op de bush! (Ter info, het Krugerpark is enorm groot, groter dan Nederland, en dit Thornybush prive park was ongeveer zo groot als de provincie Utrecht). Heerlijk eten ook, maar wel gewoon gezellig, geen poeha zeg maar. Ik heb tot nu toe ook elke avond nog Nederlanders getroffen en praatjes kunnen maken.

Maar, dit weekend ben ik dus naar het Krugerpark geweest. En dat was super!! Drie keer op safari geweest en uiteindelijk 3 van de 5 gezien, van de Big Five wel te verstaan. (De vijf dieren die het gevaarlijkst zijn om op te jagen van oudsher.)
Eerst was daar de Leeuw, een mannetje, echt op 1 meter afstand van onze wagen. Toen het Luipaard, met een Impala als prooi, waar ze lekker van zat te smikkelen. En daarna nog de Olifant, die stond ook echt vlak voor onze neus! (we hebben er wel 2 uur om moeten zoeken hoor, gelukkig laat de Olifant wel opvallende voetafdrukken achter).

Verder ook nog de Zebra, Giraffe, Wildebeest, vrouwtjes Leeuwen, Springbok, Antiloppes, Impala's natuurlijk en nog veel meer kleine diertjes.

Zaterdag ook nog de Panorama route gereden (ik had het weekend ook twee dagen een huurauto). Een prachtige route door de bergen met magnifieke uitzichten.

Ik heb prachtige foto's kunnen maken maar kan ze nu nog niet oploaden helaas. Hoop dat dat deze week nog gaat lukken.

Maar ik ga weer stoppen. Mijn gratis half uurtje is voorbij!!

Ik zie jullie weer snel, ben nu immers niet 4,5 maand weg! ;-)

Veel liefs en geniet van het mooie weer in Nederland!! (hier was het gisteren 35 graden...)

Tuut van Linda

  • 13 Oktober 2008 - 19:51

    Gerda:

    He hoi! Geweldig allemaal zeg!!! Ben ook erg benieuwd naar de foto's!! Lekker nog maar genieten en ook nog een beetje werken..;-)
    Liefs Gerda

  • 13 Oktober 2008 - 20:23

    Simone:

    Hoi Lin,

    Wat zie je weer een hoop mooie dingen!

    Geniet ervan en ik spreek je snel weer.

    xxx Simone

  • 14 Oktober 2008 - 05:57

    Annebet:

    Hi Linda,

    Jeetje ben je alweer op reis? Wat super zeg!
    Nou, geniet ervan!

    Groetjes, Annebet.

  • 14 Oktober 2008 - 07:26

    Jannie:

    hey lieve linda, nu nog de buffel en de neushoorn!! of ga je niet meer op safari? nou hoe dan ook, je gaat vast nog wel eens op studiereis zucht!! super voor je hoor, geweldig als ik dat zo hoor! en dat gewoon als werk he? leuke fotos hoor ik? vast zonder copyright he? haha leuk voor de nieuwe zomergids!! wij staan klaar voor de verhuizing nu, morgen negen uur bij de notaris dan ben ik weer huisbezitster!! snel komen kijken hoor als je terug bent! doen wij ons best om alles dan een beetje klaar te hebben... liefs jannie

  • 14 Oktober 2008 - 07:27

    Diane:

    Hoi Lin!
    Veel plezier!
    x diane

  • 14 Oktober 2008 - 14:03

    Marjan:

    Hoi

    klinkt maar goed allemaal. Maar lekker
    genieten.
    Tot gauw

    groetjes van Marjan

  • 14 Oktober 2008 - 15:17

    Jouke:

    Hey Linda,

    Het ziet er allemaal weer fantastisch uit. Leuke filmpjes en zo. Veel plezier daar en succes met je werk.

    Groetjes,

    Jouke

  • 14 Oktober 2008 - 15:24

    Mirjam:

    Hej Lin,
    Nou het lukt goed om me nog jaloerser te maken hoor ;). Ik wil al 30 jaar naar Afrika en nu ben jij er eerder dan ik! Nou ja ik kan niet meer dan eerlijk zijn en zeggen: "goed geregeld!!
    Wanneer komen de foto's en/of gaan we weer samen op pad? Je hebt nu toch ook weer nieuwe vakantie dagen ;) bij je nieuwe baas.....?
    Het is bijna half zes dus gauw even de stamppot andijvie naar binnen en weer aan de slag. t'is dinsdag dus avonddienst. Spreek je gauw! Je dagen vliegen vast weer voorbij!
    Bel me als je terug bent, want hoor graag de verhalen ook live met plaatjes ondertitled :)
    Doei liefs Mirjam

  • 14 Oktober 2008 - 18:27

    Floor:

    Veel plaatjes schieten en niet van die arme diertjes hoor!;) :D

    Groetjes Floor

    P.S. Ik vind wel dat je ff je omkadering moet aanpassen, je bent niet meer in Australie, hahahaha.

  • 14 Oktober 2008 - 20:01

    Anouk:

    He Lin, wat heb je toch een rot baan zeg! Heerlijk nog even genieten, want het zal vergeleken met die 4,5 maand echt wel voorbij vliegen!!!
    Veel plezier nog verder!!

    liefs Anouk

  • 17 Oktober 2008 - 19:42

    Jannie:

    hej lin, heb ik het goed dat je dit weekend alweer thuiskomt? nog bedankt voor je smsje, lief dat je daar aan dacht! we zijn inmiddels los hoor! gaat voorspoedig gelukkig, hulptroepen doen het goed!
    hey tot gauw!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 54779

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 20 Oktober 2013

Zuid-Afrika 2013

23 September 2012 - 11 Oktober 2012

Marokko 2012

24 September 2011 - 15 Oktober 2011

Huwelijksreis 2011

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Europa 2011

16 September 2010 - 09 Oktober 2010

Afrika 2010

22 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Griekenland 2010

06 Maart 2010 - 14 Maart 2010

Winter 2010

23 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Frankrijk 2009

13 Maart 2009 - 11 Mei 2009

Zwitserland & Jordanie 2009

03 Oktober 2008 - 17 Oktober 2008

Zuid Afrika 2008

07 Januari 2008 - 17 Mei 2008

Australie en Azie 2008

Landen bezocht: