My First Ozzie Working Day & More - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu My First Ozzie Working Day & More - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

My First Ozzie Working Day & More

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Februari 2008 | Australië, Sydney

Hi Everybody! Hier weer een verslagje van Down Under!

Hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat!? Hier is het uitstekend, een prima en afwisselende week gehad.

Zondag ben ik in 50 minuten met de trein naar Blacktown, een voorstad van Sydney, gereisd en naar het huis van Inge en haar huisgenoot gelopen. Hartelijke ontvangst met een bakkie thee en daarna snel opfrissen want ik kon gelijk mee naar een kerkdienst van Hillsong. Wat een actie en enthousiasme zeg! Prachtig om mee te maken; uptempo praisemuziek en heel veel jonge mensen. Er passen zo'n 3000 mensen in de zaal en die waren er ook zowat. Swingen met een goede boodschap was het!

Maandag en dinsdag heerlijk rustig aan gedaan. Toch wel wennen hoor zo zonder onze Djoser groep op reis. Het was een intensieve reis en super geweldig om mee te maken! Dus even uitslapen, boodschapjes doen, wat lezen, dat soort dingen.

Woensdag was het dan weer 'time for some action' en ben ik met Inge naar het Hillsong City Care Centre hier in Blacktown gegaan. Dit is een soort van Sociaal Centrum waar mensen komen die werkloos zijn en om een bepaalde reden ook niet aan het werk komen en hulp nodig hebben. Deels wordt er gewerkt vanuit de overheid. Ook worden hier voedselpakketten uitgegeven of bonnen zodat men de energie rekening in termijnen kan betalen. Ik heb geholpen met het invoeren van formulieren in de computer. Prima klusje voor mij.

De Australiers zijn echt relaxte mensen. 'No Worries' hoor je echt veel en ze maken zich inderdaad niet druk en zijn erg geduldig en behulpzaam.

Sydney is trouwens ontzettend groot. Naast Blacktown zijn er weet ik hoeveel andere voorsteden die allemaal een mega winkelcentrum met foodcourt (binnenplein met allemaal fastfood restaurantjes eromheen) hebben. Alles ligt aan elkaar. Voordeel is wel dat het wel allemaal laagbouw is. Ze hebben hier echt de ruimte; dus geen hoge flats en opeengepakt zoals soms in Nederland.

Donderdag en vrijdag was ik alweer vrij. Ja ik zoek het wel uit. Haha. Het kantoor was dicht omdat alle werknemers een training van 2 dagen hadden. Donderdag ben ik naar het Featherdale Wildlife Park geweest (ligt toevallig in dezelfde straat als waar Inge woont!) en heb bijna alle Australische Beestjes gezien! Zelfs met een koala op de foto! En wombats, kangaroos, walibi's, dingo's, emu's, kakatoo's, penguins, slangen, maar helaas nog geen tasmaanse duivel (die had zich verstopt denk ik).

Vrijdag een dag naar de city om foto's op dvd te zetten en wat souveniertjes te kopen. Ook de Harbour Bridge overgelopen. Wat een prachtig uitzicht over de haven en het Opera House. Gelukkig was die dag de hele dag droog, want het weer zit niet echt mee. Veeeeel regen dus...

Vandaag lekker rustig aan dagje weer. Vanavond naar de film met Inge en een aantal vriendinnen en maandag weer aan de slag in het City Care Centre.



Ik heb trouwens bij alle oude berichtjes heel veel foto's van de reis erbij gezet! Het makkelijkst kun je in het menu op foto's klikken om ze te zien. Veel kijkplezier, het zijn er wel veel, maar het geeft wel een goed beeld van wat ik allemaal gezien en meegemaakt heb!

Filmpjes van "Onderweg in de bus" en "Optreden Bianca, Anne-Floor, Ik en Yolande van Home Among the Gumtrees" heb ik met dank aan mijn reisgenootje Anne-Floor!!
Liefs Linda

  • 09 Februari 2008 - 05:57

    Gerda:

    Ben vast de eerste..(zit er nog steeds..)
    Was al redelijk op de hoogte, maar erg leuk geschreven! En dan tot volgende week! Gezellig!!!

  • 09 Februari 2008 - 07:28

    Jan En Piety:

    De foto's zijn geweldig hoor. Lieve beestjes natuurlijk? Je kunt aan je zien dat je geniet en dat is super. Succes bij het werken bij Hillsong. Gezellig kamperen bij Gerda en Jelmer dus.

    Lieve groetjes van je heit en mem.

  • 09 Februari 2008 - 09:16

    Mirjam:

    Echt leuk je verhalen. En zoveel gedaan!
    Sms´je gisteravond was ook erg leuk, naar welke film ben je geweest? of beter ga je zometeen? Het blijft erg gek hoor, dat jij net uit bed bent en lekker aan het rommelen en ik op punt sta naar bed te gaan. Nu ben ik aan huishouden en zo, en ga jij zo naar de film.... Ik mail je gauw weer en ga nu zo eerst naar buiten! Voor het eerst sinds tijden is het echt mega mooi weer, strak blauw, mijn was hangt lekker te wapperen en ik ga zo ook lekker uitwaaien, helaas niet zo lang, want om 1230 komt sybolt voor ophangen lamp. Tot gauw!
    Lfs Mirjam

  • 09 Februari 2008 - 09:58

    Jettie:

    He Linda,

    heb je video bekeken. Ga je volgend jaar ook meedoen aan Idols??
    Grapje!! Nee erg leuk allemaal. Tot mails,

    Jettie

  • 09 Februari 2008 - 14:10

    Jannie...:

    ooow die koala's zijn schattig zeg!nu even tijd voor rust zo te horen.. klinkt goed, dat soort reizen zijn inderdaag best intensief! en nu dus werken.. ben benieuwd heo dats gaat bevallen, heb je al een weekje tasmanie geboekt? of ga je dat neit meer doen? jammer dat het zoveel regent! ik moet zeggen hier vandaag en gisteren strakblauwe luchten, zonnetje erbij en echt heerlijk temperatuurtje. ging met winterjas en sjaal de stad in maar was toch ietsje te warm... nou have fun en houdt ons natuurlijk op de hoogte he!!
    liefs jannie

  • 09 Februari 2008 - 16:01

    Jouke:

    He Linda,

    Wat prachtig allemaal. Je vermaakt je best zie ik wel. Ook prachtige foto's. Leuk dat je nu een baantje hebt daar, en mooi wat vrije dagen :)

    Heel veel succes en plezier verder.

    Groetjes,

    Jouke.

  • 09 Februari 2008 - 23:43

    Fiona:

    Zo te horen heb jij straks helemaal geen tijd meer om naar huis tekomen, druk, druk, druk!!!!
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Regelmatig check ik je site ff, nu helemaal. Ik zit thuis, loop op krukken, ben omver gelopen door onze dog. Heel veel plezier daar nog en tot krabbels!
    Groetjes Fiona

  • 10 Februari 2008 - 20:45

    Mirjam:

    Ik was vandaag in FRIESLAND!!
    Heerlijk gefietst en beetje verkleurd!
    Mooie foto´s gemaakt van wuivend riet en blauwe luchten :) Top dag!
    Zo naar bed met Harry....eindelijk, en direct weer spannend.

  • 11 Februari 2008 - 17:35

    Nadine:

    he linda mooie fotos allemaal.
    zo te zien vermaak je je wel,mooi zo.
    leuk om het zo allemaal te zien en te lezen. veel plezier met je baantje en je vrije dagen natuurlijk.
    groetjes nadine

  • 12 Februari 2008 - 14:14

    Tine En Durk:

    Hoy Linda

    Oan de fotos te sjin is de natoer der practich,it like my ek wol wat ta mar ik sil dan wol wat langer sparje moatte.It is hjir de leste dagen ek practich waar we binne te fietsen west en dan is us Fryslan ek tige moai.Ik hoopje dan it popke dy noch in soart jild en lok jowt.
    Genietsje der mar goed fan.

    Groetnis van Tine en Durk

  • 17 Februari 2008 - 21:54

    Anneke Ut Berltsum:

    Ha Linda,

    Prachtige plaatsjes ha'k sjoen!

    Ik kin mei begriepe dast de oare misken no mist, mar dast ek wer neie kunde tsjin komst! Dat is op sin tied ek net ferkeard. Kist ek efkes bekomme fan dat gereis fampke.

    Wat sist een stevige kuten kriegen hawe fan dat gerin. Oan de plaatsjes kin'k sjen dast blier bist.

    En die Dingo's der wol ik mear fan wiete, sil efkes siekje op wikipedia.

    En wast do no noch te goede hast, belibje dat mei nocht, want de tiid dy haldt gin skoft!

    In Berltsum is it rustig oan it front, Piet seit; Moarn út en troch sinne en ûngefear 7 graden. De wyn moarn: swak oant matich út it noardwesten.

    Een poot fan Jacky en een kroepke fan Jody die hjoed efkes boarte hawe en no op nei min nest en drome fan de earste paeskeblom.

    Leafs fan Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 54757

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 20 Oktober 2013

Zuid-Afrika 2013

23 September 2012 - 11 Oktober 2012

Marokko 2012

24 September 2011 - 15 Oktober 2011

Huwelijksreis 2011

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Europa 2011

16 September 2010 - 09 Oktober 2010

Afrika 2010

22 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Griekenland 2010

06 Maart 2010 - 14 Maart 2010

Winter 2010

23 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Frankrijk 2009

13 Maart 2009 - 11 Mei 2009

Zwitserland & Jordanie 2009

03 Oktober 2008 - 17 Oktober 2008

Zuid Afrika 2008

07 Januari 2008 - 17 Mei 2008

Australie en Azie 2008

Landen bezocht: