Goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 April 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo lieve allemaal!

Hier dan mijn eerste berichtje uit Vietnam! Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie reacties natuurlijk. Elke keer is het weer zo nieuwsgierig om te zien of er reacties en mailtjes zijn!

De eerste 10 dagen in Vietnam waren geweldig mooi, hectisch, spannend, geurig en leuk!

We zijn in Hanoi nu, wat een erg drukke stad is met miljoenen brommertjes! Overal vliegen ze langs je heen en overal hoor je getoeter. Inmiddels zijn we al helemaal gewend aan het dagelijkse leven hier. Alles wordt er hier verkocht: vlees (zo in de zon op straat), fruit, plakband, manden, vis, kleren, boedha beeldjes, kapstokken, vliegers, noem het en ze hebben het hier vast.

Ook hebben we al veel lokale dingen geproefd en leuke achterafstraatjes bewonderd samen met oud Bizz-reisleiders Sandor en Mirjam. Dat was erg geslaagd!

Vorige week hebben we eerst een drie daagse tour geboekt naar Halong Bay. 1 van de zoveel natuurwonderen ter wereld. Halong Bay is een prachtige baai met enorme rotsen die uit de zee oprijzen. Het water is helaas heel erg vervuild, dus we zijn maar niet gaan zwemmen. Wel hebben we een tochtje in een kayak gemaakt. Een nacht hebben we
in een erg luxe bamboe bungalow op het strand geslapen en een nacht op de boot in de baai.

Vanaf Halong Bay weer terug naar Hanoi en vanaf daar zijn we afgelopen donderdag met de nachttrein naar Sapa gegaan!

Sapa ligt hoog in de bergen op zo'n 1600m in het noorden van Vietnam. Toen we aankwamen was het mistig, maar toen de mist eenmaal weg was hadden we een fantastisch uitzicht over een dal met allemaal rijstvelden en huisjes. In de dorpjes rond Sapa wonen allemaal verschillende volken die elk hun eigen klederdracht hebben. Vooral de vrouwen dragen de mooiste tenues in prachtige kleuren.

Gisteren zijn we nog met onze eigen lokale gids Chi op pad geweest en zijn we 12km naar haar geboortedorpje gelopen. Dwars door de rijstvelden. De mensen zijn hier ook ontzettend vriendelijk en lachen veel. Misschien lachen ze ons ook wel uit trouwens! Zondag hebben we namelijk een lokale markt bezocht en wij waren de enige twee touristen. Ineens waren wij de attractie!

Om op deze markt in Tam Duong te komen zijn we eerst de Tram Ton bergpas (1900m en de hoogste van Vietnam) overgestoken met een lokale bus. Heen betaalden we 15 US dollar per persoon, terug betaalden we 4,5 US dollar per persoon. Jullie begrijpen dat het onderhandelen nog even moet wennen, maar langzaam aan krijgen we het onder de knie ;-).

Bijna elke avond maken we het fenomeen stroomuitval mee. We lazen in de (engelse) Vietnameze krant dat Vietnam zo sterk ontwikkeld dat ze de vraag naar stroom niet meer aan kunnen. Vandaar waarschijnlijk het gezellige kaarslicht elke avond. De zaken gaan er niet minder om hier, winkels en restaurants blijven open en de verkoop en het eten gaat gewoon door!

Nu zijn we weer in Hanoi sinds vanochtend 5 uur en hebben net een ritje in een Cyclo gemaakt door de oude stad voor een eurootje. Omdat we zo vroeg waren konden we mooi 'meedoen' met de ochtendgym! De halve stad stond te aerobicen, badmintonen, dansen en te rekken en te strekken in het park rond het meer. Geweldig om te zien. Vanavond vertrekken we met de nachttrein naar Hue in het midden van Vietnam. Benieuwd wat ons daar staat te wachten!

Tot de volgende keer!
Veel liefs en groeten van Linda

• 22 April 2008 - 08:55

Aukje:

Wat een mooi verhaal en wat een mooie fotos weer. Ziet er heel anders uit dan Ozzzzz, maar niet minder mooi!!! Lekker genieten nog van alles daar!!!

Dikke knuffel van Julia en een X van Aukje, Jeroen en ??

• 22 April 2008 - 15:27

Aukje (via Mirjam!):

hee zie ik hieronder nog een Aukje staan....!!!!
    super foto's, wat een vakantie. geweldig!!!

• 22 April 2008 - 16:28

Jannie:

klnkt als....
    AZIE
    haha weer echt typisch voor daar allemaal, de brommertjes, de handel, de geurtjes... mooie fotos ook weer hoor! toppie

liefs jannemans

• 22 April 2008 - 17:48

Maaike:

Ziet er goed uit! Geniet er van!

• 22 April 2008 - 17:53

Christa En Sander:

Mooi om te horen dat je je zo vermaakt. Wel zo lekker om met z'n drieen rond te reizen?!!

Geweldige foto's!!! Zo met die mist over de velden..... fantastisch!

Wij zijn inmiddels alweer een tijdje druk aan het werk. Weer helemaal in het ritme.

Veel plezier en groeten aan Sandor en Mirjam.

Liefs, San en Chris

• 23 April 2008 - 07:35

Stans:

Hallo Linda, leuk om via jouw pagina zoveel foto's te zien. Ik wens jullie samen een fijna reis verder toe. De resultaten van de foto's zijn echt geweldig. Hartelijke groeten ook voor Mirjam. Stans.

• 24 April 2008 - 10:21

Anouk:

Oooooo wat een mooie foto's! Prachtig al die kleuren! Doet me erg sterk denken aan Laos! Geniet nog maar even lekker!

liefs Anouk

• 25 April 2008 - 08:51

Christina Sjoerdsma:

Hai Linda,

Jeetje weer een hele ondernemening. Zo te zien heb je het in Vietnam ook erg naar je zin. Prachtige foto's trouwens. Het is wel weer anders dan down under. Ik zou zeggen geniet er van.

Groetjes van Christina

• 27 April 2008 - 18:11

Tine Koopmans:

Hoy Linda
    Hjir ek wer efkes in mailtsje ut Holwerd.Al in tiid lyn dat ik de leste fotos sjoen ha,practich lan vietnam en wat in kleuriche klean ha de minsken der oan.Genietsje der noch mar goed fan, want dyn knyntsje dagen binne al hast foarby.

Mei freonlike groetnis fan,
    Tine en Durk