Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Januari 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Maandag is het alweer. Drie weken onderweg zijn we nu precies en als het goed is nog veel moois in het verschiet.

De afgelopen dagen zijn we langs de kust van Adelaide naar Melbourne gereden langs de Great Ocean Road. Veel moois langs de kust. Zoutmeren, zandduinen, superblauwe meren, prachtige stranden & rotspartijen zoals de Twelve Apostels (een grote bezienswaardigheid aan deze beroemde weg).

Ook weer nieuwe beestje gezien: Zeeleeuwen op een high speedboat tochtje en .... koala's! Zo lief zien die er uit!!

Adelaide is ook een geweldige stad. Prachtig gelegen aan een rivier met mooie parken, leuke straatjes en markten en een prachtig strand. Gezwommen in de Indische Ocean met een golf stroompje van Antartica. Lekker koel dus.

Vandaag Melbourne verkennen en gisteren de finale van de Australian Open gezien. Nee, niet live, maar wel superleuk om in dezelfde stad van zo'n groot evenement te zitten.

Hoogtepunt deze week was dat ik Gerda en Jelmer ontmoet heb in het mini dorpje Koroit! Zo ontzettend leuk! We waren erg blij en hebben goed bijgekletst en tot in de late uurtjes in de pub gezeten. (ps Knuffels zijn overgebracht!)

Allemaal een hele goede week en ik kijk weer uit naar jullie reacties!

Liefs Linda

• 27 Januari 2008 - 23:01

Mirjam:

Hej Lin!
    Wat ontzettend tof dat het gelukt is om Gerda en Jelmer te treffen! En leuk dat je ook "proof" hebt gestuurd! Wat sta je lekker enthousiast op de foto. En wat weer een verhalen. Schrijf je ook nog alles voor jezelf op ofzo? Je maakt zoveel mee in zo'n korte tijd...
    En wat is nu je volgende bestemming met de groep? je gaat al bijna naar het eind van je eerste traject, wat vliegt de tijd he?
    Ik heb zelf een heerlijk weekend gehad, gisteren met Maaike en Aukje naar de sauna om onze verjaardagen te vieren. We gingen in Weesp (zo dicht mogelijk bij Auk, want was nog wel even wennen voor het eerst zo ver weg van de baby). En vandaag kwam zomaar Gerda opeens langs om te gaan wandelen bij Hoornse Meer, dus heerlijk uitgewaaid in een waterig zonnetje. Tot gauw!
    :) Mirjam

• 28 Januari 2008 - 08:58

Gerda:

Jij bent eerst!!!! Wij vonden het ook super gezellig en kijken nu al uit naar een eventuele medereizigster!!! Wij zijn de volgende dag ietsjes later vertrokken dan jullie (11.00 :-)) Kon jij de kamer nog inkomen of moest je wachten op de gang? Wij zijn nu in Adelaide en gaan vanavond naar de bios. He groetjes en we houden contact!!!
    Liefs Gerda en Jelmer

• 28 Januari 2008 - 14:37

Anouk:

Joehoe het is gelukt!!! Super zeg dat jullie elkaar ontmoet hebben! Je ziet er goed uit lin! Lekker kleurtje al! Wat ga je de komende tijd doen? Laatste week met de groep of niet? Weet je al wat je daarna gaat doen? Ben benieuwd!
    Geniet nog maar lekker!!

liefs vanuit een somber nederland!

Anouk

• 28 Januari 2008 - 19:23

Jeltje Postma.:

Geweldig jullie zo samen te zien,krijg er kippevel van.
    Ben wel een beetje jaloers dat ik zelf die knuffels niet kan geven maar fijn dat jij ze overgebracht hebt.
    We zijn erg blij dat je zo geniet van je reis en wensen je verder ook nog heel veel reisplezier

• 28 Januari 2008 - 21:05

Camping Mast:

He Lin, leuk om weer even wat van je te horen, apart is het om bekenden van je te ontmoeten, je bent gewoon zo ver weg en dan zit je zomaar weer een "Bakkie"te doen met een paar hollanders, als ik het goed begrijp!! Gezellig.ik geniet van de foto's die je stuurt, leuk om te zien waar je dan overal naar toe gaat,ik zou zeggen geniet er van want de tijd gaat al vlug genoeg! groetjes van ons allemaal wij zullen straks in de voorjaarsvakantie met zijn 12en te skiien in tjechie.....hopen dat niemand zijn botten breekt maar het zal wel erg lachen worden, jij zit daar in de hete zon en wij zitten dan in de sneeuw...best apart...nou doei he!!

• 29 Januari 2008 - 21:23

Jannie:

haaai linda, super hoor! ik krijg ook echt zin om weg te gaan nu... blijft hier maar baggerweer (jij zo t zien al lekker kleurtje) of bagger, nou gewoon grijs en grauw, de winter komt maar niet (nee volgens mij hoef je echt niet meer bang te zijn dat er 11stedentocht komt terwijl jij downunder zit) en gewoon zin om er op uit te gaan! en jij wakkert dat alleen maar aan haha, nou ja ik blijf het gewoon super vinden dat jij daar gewoon zit en zo aan het genieten bent! toppie! o trouwens smsje was ook zo verrassend, super ik had dat namelijk helemaalniet verwacht. heb je trouwens daar een telefoon gekocht? volgens mij was het een nieuw nummer of niet? nou genietse nog maar even lekker... en time flies he, drie weken, waar blijft de tijd!!

hoop je snel weer even te lezen
    liefs jannie

• 30 Januari 2008 - 09:58

Johan,tineke En Kids:

hoi Linda,
    leuk om te lezen dat het gelukt is om gerda en jelmer te ontmoeten!
    we wensen je nog een fijne tijd daar!
    geniet ervan!
    groetjes

• 30 Januari 2008 - 14:14

Nicole Lage:

Lieve Lin!
    Wat ziet het er allemaal gaaf uit, en leuke verhalen hoor, ben echt wel weer jaloers. Voor mij de laatste dagen te gaan, ben net terug uit Frankrijk inkoop, was erg leuk maar heel druk en van iedereen afscheid genomen, heel gek, maar wel goed gevoel met Miranda. Ik woon al in A'dam, samen met Sander, echt super leuk!
    Ik hou je opd e hoogte, heel veel plezier daar.
    Dikke zoen!
    Nicole

• 30 Januari 2008 - 20:32

Miranda:

Hoi Linda,

Volgens mij heb je het super naar je zin!!! Geweldig om te zien. Ik zal zo even alle verhalen lezen. Ik zit nu in Otz, maar heb echt zin om naar huis te gaan. Ben nu 2 weken weg en voor je werk weg is toch anders dan rondreizen........
    Geniet!!! Groetjes Miranda