Tjommie & Honeymoon week 1 - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Tjommie & Honeymoon week 1 - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Tjommie & Honeymoon week 1

Door: Linda en Ivo

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Oktober 2011 | Swaziland, Mbabane

Lieve allemaal,

We zitten in Swaziland op dit moment, een klein koninkrijk bijna geheel omgeven door Zuid-Afrika. We zijn hier maar twee dagen, vandaag gaan we alweer terug naar Zuid-Afrika, maar we hebben hier wel een prima internet verbinding. Hoogste tijd voor een kort verslag van onze belevenissen tot nu toe!

Vorige week zondag zijn we geland in Johannesburg en zaten we om 8 uur 's ochtends in onze huurauto op weg naar Groblersdal. Ongeveer 3 uren rijden in de richting van het Krugerpark. We hadden een prachtige kamer in een guesthouse wat qua sfeer op Toscane leek.

De volgende ochtend zijn we naar het voormalige township Elandsdoorn gereden waar we zijn rondgeleid langs de projecten die de Tjommie Foundation ondersteunt. Voor de Tjommie Foundation hebben we tijdens onze trouwdag geld ingezameld. Een verslag en foto's van deze bijzondere dag vind je op http://www.photoaddict.nl/huwelijksreis/tjommie.

Hierna hebben we een nacht in de Iketla Lodge geslapen, een prachtige rietgedekte chalet, vanwaar we de Blyde River Canyon hebben verkend.

De twee opvolgende nachten verbleven we in het Balule Game Reserve, en stonden onze dagen geheel in het teken van wild spotten. Zowel 's ochtends als 's avonds gingen we op safari en daar tussendoor hebben we heerlijk gegeten en gerelaxed. We hebben prachtige dieren gezien, waaronder een giraffe midden op de weg, zebra's, een grote kudde olifanten en zelfs leeuwen.

Na deze 'safari oefening' mochten we het zelf proberen. Zelf wilde dieren spotten in het Krugerpark. Dat was ook geweldig en uiteindelijk hebben we de gehele Big 5 (Olifant, luipaard, leeuw, buffel en neushoorn) gezien. Daarnaast ook heel veel impala's, ook wel Mc Donalds genoemd omdat het er zo veel zijn, en neushoorns, apen, etc.

En nu is het weer maandag en gaan we weer op pad. Zo eerst ontbijten en dan op naar een nieuw avontuur. We hopen volgende week weer een verslag te kunnen plaatsen van onze laatste week in Zuid-Afrika voordat we naar de Seychellen vertrekken.

We hopen dat het jullie allemaal goed gaat en zijn blij te horen dat het weer in Nederland zo wonderbaarlijk mooi is!

Foto's van het eerste deel van onze reis kun je vinden op: http://www.photoaddict.nl/huwelijksreis/afrika2011_dl1.

Lieve groet, Ivo & Linda :)

• 03 Oktober 2011 - 06:15

Ineke En Kees:

Uit het verslag en de foto's valt af te lezen dat jullie een prima tijd hebben in Afrika. Mooi zo !
    Erg leuk de foto's van het Tjommie-project met de kindertjes. En de Big-5 zien er in hun natuurlijke omgeving anders uit dan in Artis.

Ook op Corfu is het nog steeds zomer, maar dat is niet zo wonderbaarlijk.
    We wensen jullie nog een mooi vervolg van de reis.

• 03 Oktober 2011 - 08:08

Jouke:

Hey Toppers,

Machtig, jullie maken er weer wat moois van. Veel plezier nog.

Leafs,

J.

• 03 Oktober 2011 - 09:03

Anneke:

Wow, wat een prachtige foto's weer! En wat een dankbare ervaring om het Tjommie-project te bezoeken.
    Mallorca was super, maar om een andere reden dan de natuur ;-)
    Geniet van de rest van jullie (ongetwijfeld nog spectaculaire) reis, liefs Anneke

• 03 Oktober 2011 - 09:06

Aukje:

mooie fotos, mooi avontuur, mooi project, mooi stel!! lekker genieten!!

X Aukje

• 03 Oktober 2011 - 09:32

Koen, Ris, Janet:

Wauw wat een avontuur zeg. En gaaf dat jullie de gehele Big 5 hebben gezien. Wat een prachtige foto's. En schatjes van kindjes zeg, top dat jullie er zelf heen gingen! Nog heel veel plezier en geniet.
    Liefs van ons

• 03 Oktober 2011 - 09:54

Jettie:

Supermooie foto's! Wat een heerlijke vakantie. Veel plezier verder.

• 03 Oktober 2011 - 10:35

Peter En Josée:

Wat een geweldige ervaringen en wat een prachtige foto's!
    Nog heel veel plezier verder!

• 03 Oktober 2011 - 17:32

Maartje V Oosterum:

Wat een mooie foto's nu al! Echt leuk om zo'n reis met veel natuur te maken en zulke luxe accommodaties te hebben. Dat mag ook wel als je op huwelijksreis bent!! Geniet nog lekker van jullie mooie reis en zo te zien waren ze erg blij met de opbrengst van jullie inzameling, super!

Liefs Maartje

• 03 Oktober 2011 - 17:32

Marjan:

het klinkt allemaal super en het ziet er geweldig uit geniet ervan

groetjes

• 03 Oktober 2011 - 18:36

Gerda:

Wat een prachtig project, mooie verhalen en schitterende foto's!!

Veel plezier nog!

Liefs Gerda

• 04 Oktober 2011 - 08:32

Simone:

Hoi Lin en Ivo,

Wat hebben jullie alweer veel gedaan en gezien! Geweldige foto' ook weer!

Tjommie is een erg goed project. Mooi dat ze allerlei goede dingen kunnen doen door donaties. De kindjes zien er erg schattig uit. :-)Hadden jullie ook knuffels meegenomen?

Veel plezier nog!

Veel liefs Simone

• 04 Oktober 2011 - 14:58

Oom Henk Uit Eindh.:

Wat een geweldige reis en indrukwekkende bezoeken daar.
    Met ontroering heb ik jullie prachtige verslag en de foto's gezien. Werkelijk,
    onze grote complimenten en wat goed
    dat er daar zulke resultaten worden
    bereikt. Veel succes verder en ook
    veel plezier met de verdere reis.
    Laat maar weer wat weten als t ergens
    kan.

• 04 Oktober 2011 - 16:45

Heit En Mem:

Geweldig dat je knuffels nu zo'n goed "thuis" hebben. De kindertjes zien er allemaal zo lief uit. Een super project hoor.
    Fijn om te zien ;-) en te horen dat jullie het zo naar de zin hebben.

Veel liefs en een dikke tuut.

• 04 Oktober 2011 - 17:40

Frieda:

Wat zijn het weer prachtige foto's, heerlijk om naar te kijken. Lekker genieten nog saampjes!!!! Leafs

• 07 Oktober 2011 - 09:33

Anouk:

Wat een prachtige foto's, en wat een indrukwekkend verhaal van Tjommie Foundation. Jullie maken echt weer een prachtige reis! Geniet van de laatste dagen in Afrika en daarna natuurlijk op het paradijs de Seychellen!!

liefs Anouk