Rondje Europa 2011, part 2 - Reisverslag uit Siena, Italië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Rondje Europa 2011, part 2 - Reisverslag uit Siena, Italië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Rondje Europa 2011, part 2

Door: Linda en Ivo

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juni 2011 | Italië, Siena

Beste allemaal,

Tijd voor een verslagje van onze laatste en tweede week in Europa. :)

Gisteravond waren we mooi op tijd om 18.00 uur in Leeuwarden. Leuk was dat toevallig mijn ouders net 15 minuten nadat wij thuis waren gekomen, langs kwamen met een welkom-thuis-bloemetje; ze hadden ons nog niet terug verwacht. Verrassing dus!

Onze rit was iets korter dan verwacht namelijk, omdat we afgelopen vrijdag vanuit Italie naar Interlaken in Zwitserland zijn gereisd. Maar laten we bij vorige week zondag beginnen.

Na een ochtend op het strand hebben we op Corfu onze spulletjes weer in de auto gepakt en ondertussen toch eens flink stuk van de Formule 1 Grand Prix in Monaco gezien. 6 uur 's avonds hebben Kees en Ineke ons uitgezwaaid in de haven van Corfu. We zijn in 1,5 uur naar de Griekse vaste wal gevaren; Igoumenista. Om 23.00 uur vertrok onze ferry van Anek Lines met een half uur vertraging naar Ancona in Italie. Het was een prima vaart, weer met een eigen hut.

Maandag om 14.00 uur zijn we aangemeerd en doorgereden naar Siena, in Toscane. Van Ivo's tante hadden we een adresje voor een leuke camping bij deze stad en hier hadden we een plekje met uitzicht op de stad. Deze avond geen hoogstaande gerechten uit de Italiaanse keuken, maar een 'blik knakworstjes + een zak Unox mosterdsoep di Hollanda'!

Dinsdag hebbben we de hele dag in de prachtige Middeleeuwse stad Siena rondgedwaald. Veel toeristen vooral bij de grandioze, zwart-witte Duomo en Il Campo, het grote schelpvormige centrale plein, maar in de kleinere straatjes vind je leuke winkeltjes en veel minder mensen. Siena blijkt een studentenstad te zijn, want we belanden bijvoorbeeld in de faculteit voor Economie en Recht in een prachtig klooster en 'per ongeluk' struinen we door de oude gangen van een muziekschool. Van één van de lokalen staat een deur open en een meisje krijgt piano les. De muziek klinkt door het hele complex. Prachtig.

Woensdag zijn we met de auto door Toscane getourd en om de haverklap gestopt voor mooie uitzichten en leuke dorpjes. Genoten van een uitgebreide Italiaanse lunch in een knusse Osteria, soort café'tje. Per abuise liepen we een heuvel op, waar een Amerikaanse groep studenten van de Florida State University bezig was te werken aan een archeologische opgravinge. Er bleken zowel restanten van de Middeleeuwen maar ook zelfs uit de Romeinse tijd te vinden te zijn.

Donderdag was Ivo-dag! Oftewel, Ferrari dag! We hebben een bezoek gebracht aan de Galleria Ferrari in Maranello vlakbij Modena. Het was een modern museum met een groot aantal oude en nieuwe ferrari's, ook Formule 1 auto's, die er gelikt bij stonden! Ook rond het museum reden verscheidene knalrode snelheidsduiveltjes rond. Vanuit Modena zijn we naar Como gereden, via Milaan, helemaal in het Noorden aan de grens van Zwiterserland en aan het gelijknamige meer. In Como was het ontzettend druk met Italianen die ook allemaal vrij waren op Hemelvaart en lekker van ijsjes en terrasjes en winkelen genoten. Wij dus ook.

De camping in Como was niet zo, buiten de stad en niet aan het meer. Vrijdag hebben we dus spontaan ons boeltje gepakt en zijn we Zwiterland in gereden. Interlaken werd onze bestemming, op advies van Linda's oom. Het is een ontzettend mooie rit geworden, eerst door de Gotthard tunnel en toen over de Sustenpass van 2224m hoog. De bergen waren weer wonderschoon! En we hebben met de voetjes in de sneeuw gestaan!

Na één nachtje aan de Thunersee bij Interlaken, volgde dus de rit naar huis waar dit verhaal mee begon. En toen was onze heerlijke Europa vakantie ten einde.

Lieve groeten van Ivo & Linda

p.s. Foto's van het tweede deel van onze reis zijn ook te vinden via de link: http://www.photoaddict.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=8222

• 05 Juni 2011 - 14:25

Henk, Fieke En Fam:

Dank voor jullie leuke reisverslagen !
    De eerste gelezen zonder dat we nog konden reageren. De reis naar Rhodos was in voorbereiding en is ook heeel goed verlopen. Eergisteren waren we weer thuis (2 Jun.).
    T is altijd even afwachten of 't met 10 man goed gaat voor een hele week ,maar de formule met all-incl. en eenieder verder z'n gang doen gaan, dat werkt.
    We zagen op Rhodos ook een boot van ANEK lines aankomen toen we terugkwamen van een pracht reis naar t eilandje Symi. Die naam moeten ze nog veranderen in ANKE lines, vinden wij.
    Tot gauw weer s ziens in ''het noorden''.
    Oma/Mem/Beppe's verjaardag is aanstaande.
    Groetjes uit Eindhoven.

• 05 Juni 2011 - 17:17

Koen, Ris En Janet:

Welkom thuis! Fijn dat jullie het zo naar je zin gehad hebben. Leuk dat we mee konden lezen. Echt weer mooi foto's bij, hoe kan het ook anders he.

• 05 Juni 2011 - 18:34

Mirjam:

Fijn dat jullie er weer zijn!
    Flink wat meer kilometers dan ik ... en dat vond ik al veel. Hoop gauw live van jullie verhalen en plaatjes te kunnen genieten!
    Laat het hier bij, want vorige x viel ik beetje uit de toon met mijn lange verhaal ;)
    Tot snel! liefs Mir.