Fantastic Colour & Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Fantastic Colour & Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Fantastic Colour & Tassie

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Maart 2008 | Australië, Hobart

Veel groeten vanuit prachtig en zonnig Tasmanie! Het is hier fantastisch mooi en ondanks dat het wel wat frisjes is (19 graden denk ik...) heerlijk zonnig.

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Wordt er echt sneeuw voorspeld met Pasen? Wow! Bedankt voor de super berichtjes en mailtjes weer! Dat is zo leuk om te lezen.

Alweer heel wat gedaan de afgelopen 2 weken, ik zal bij het begin beginnen.

Van 6 t/m 8 maart dus de "Colour Your World Conference" in Sydney. Het was geweldig en erg inspirerend! "Colour" is een christelijke conferentie door Hillsong georganiseerd. Er komen vrouwen vanuit de hele wereld op af. Zowel 's ochtends,'s middags en 's avonds zaten we in het stadion te luisteren naar supersterke sprekers uit Amerika, Engeland, Uganda en Australie en live worship muziek. Zowel aangrijpend, lachwekkend en met veel eye-openers. Tussendoor genoeg pauzes om te eten en standjes te bekijken. Een soort Libelle zomerweek of misschien wel Huishoudbeurs alleen dan in het teken van Jezus. ;-) 17000 meiden en vrouwen bij elkaar klinkt massaal maar het gaf echt een warm huiskamergevoel zo met z'n allen.

Na dit weekend nog even touristisch in Sydney gedaan en genoten van de zon in Darling Harbour en Gerda en Jelmer gedag gezegd in Kings Cross/Sydney. Ze hebben in drie dagen hun busje verkocht!

Woensdag 12 maart ben ik naar Hobart in Tasmanie gevlogen. Diezelfde middag Hobart nog verkend. Het heeft een gezellig, knus en Engels sfeertje. De lavendel en rozengeur komt je tegemoet.

Donderdagochtend vroeg opgehaald door een busje van Adventure Tours met reisleider Matt en 12 andere groepsgenoten voor mijn 6-daagse tour over Tasmanie. Leuke jonge groep met mensen uit Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Tsjechie, Frankrijk, Engeland, Ierland, Japan, Korea en Nederland! Deze reis vooral gezellig opgetrokken met Nederlandse Ilse uit Noord Holland.

De tour was fantastisch!! Wat een landschap, erg ongerept en prachtige uitzichten over de bergen, meren en heuvels.

Hoogtepunt 1 was toch wel de beklimming van Cradle Mountain. Heb wel even mijn grenzen verlegd daar hoor. Poehee, wat een klim, maar wat een fantastisch uitzicht en was wel een beetje trots op mijzelf! :-) En zo blij dat ik mijn mem's nier heb gekregen en dat ik daar zomaar stond!

Hoogtepunt 2 was denk ik Wineglassbay, een prachtige baai met blauw water, wit zand en... dolfijnen! Ik heb zelfs een slang gezien hier; vlak naast me aan het pad. Zo geweldig die Australische beestjes ;-) Heb alleen geen foto, omdat ik zo snel doorliep... gek he.

Hoogtepunt 3 was vast en zeker de Tasmaanse Duivels die we hebben gezien (in een wildlife park). Wat een 'schatjes'. Ze zijn echt hilarisch om naar te kijken; ze schreeuwen naar elkaar en rennen achter elkaar aan om een stukje vlees. We begrepen nu echt waarom ze duivels worden genoemd.

En verder hebben we nog veel wandelingen gemaakt (goede Slachte oefening voor 14 juni!), met de voetjes in de Zuidelijke Ocean gestaan, op het strand gelegen, Port Arthur bezocht (best bewaarde gevangenis in Australie waar Engelse criminelen/convicts heen werden gebracht in de 19de eeuw), en watervallen gezien.

Terug in Hobart heb ik gisteren een bezoekje gebracht aan de Cadburry Chocolade fabriek hier. Fantastisch om te zien, al dat chocola, die geur. Mmm. Ook nog gratis mogen proeven. Net "Charlie in the Chocolatefactory". (Al leek onze gids wel op het schoolhoofd uit "Matilda" een ander Roald Dahl boek).

Ik zit in een hostel midden in het centrum van Hobart en het is erg leuk hoe makkelijk je met mensen in contact komt hier. Erg gezellig. Zo gezellig zelfs dat we gisteravond allemaal op straat stonden omdat het brandalarm afging! De brandweer kwam, maar er bleek gelukkig niks aan de hand te zijn.

Het is alweer een heel verhaal geworden. Vandaag en morgen ga ik nog even genieten van de rust hier op Tasmanie en dan zaterdag door naar Melbourne. Plan is om via de Outback (Broken Hill) naar Sydney te reizen.

Dan nog maar 2 weken Australie over...:-(, maar Azie komt eraan!!!


Ik wens jullie allemaal een ontzettend fijn Paasweekend en kijk uit naar jullie thuisverslagen en berichtjes!


Dikke tuut fan Linda!!


  • 20 Maart 2008 - 06:38

    Gerda En Jelmer:

    Wat leuk om je verhalen op Tassie te lezen! Komt allemaal erg bekend voor :-)!
    Lekker genieten en we smsen!

  • 20 Maart 2008 - 08:14

    Mirjam:

    He lieve Lin,
    Wat een mooie verhalen en die foto's! Misschien wel de mooiste van allemaal!
    Wat ontzettend gaaf dat uitzicht vanaf die hoge berg. Ik ben heel veel zin de verhalen live van je te horen en gelukkig hoef ik nog maar heel eventjes te wachten. Ook wel een beetje spannend, maar heel erg veel zin!
    Geniet je laatste 2 weekjes!
    Tot heel gauw!
    liefs Mirjam

  • 20 Maart 2008 - 08:57

    Erika:

    Ha die Linda.
    Had dit adres van je paps gekregen en ik was best nieuwsgierig naar de plek, waar jij je nu bevindt.
    Tasmanië ben je al bijna door begrijp ik en wat een moed om deze stap te nemen.
    Ik volg de site van mijn dochter ook; zij vertoeft in Z-Amerika en ik weet hoe leuk zij het vindt als er een berichtje geplaatst wordt, vandaar mijn reaktie.
    Je gaat ook nog naar Azië begrijp ik; vast een heel ander land met een heel andere cultuur.
    Heel veel plezier voor je verdere reis.
    Lieve groet, Erika, D4.

  • 20 Maart 2008 - 09:45

    Bianca:

    Ha Linda!
    Wat leuk om je verhalen nog te lezen. Ik heb ontzettende heimwee naar Australië
    :'( en jij zit daar gewoon nog! En was/is Matt net zo leuk als Dave? (kan bijna niet he?)
    Liefs, Bianca

  • 20 Maart 2008 - 11:46

    Jannie:

    ECHT HELEMAAL GEWELDIG!! jeetje heerlijk hoor zo'n reis... moet ook nog maar eesn even over nadenken om mijn vrije dagen als verlof op te nemen haha... maar klinkt goed, wat gaat de tijd toch inderdaad ook snel he? straks nog naar Vietnam en dan kom je lekker voor de zomer weer terug... goed getimed hoor! hier inderdaad sneeuw voorspeld zaterdag en het paasweekend! ben benieuwd!!
    nou genietse nog he!!
    liefs jans

  • 20 Maart 2008 - 13:33

    Jan En Piety:

    Lieve Linda,

    Neem inderdaad maar één van die mooie stenen mee. Wat een geweldige tour heb je weer gedaan. En petje af hoor, voor dat je het hoogste punt hebt bereikt.
    Doorzetter!
    Je kunt aan de foto's zien dat je geniet,en je hebt het meer dan verdiend.

    Het zal hier gaan sneeuwen met de paasdagen. Kunnen we toch beter een reisje naar Tasmanië boeken, daar is het tenminste mooi weer. Fijn dat je gisteren weer eventjes gebeld hebt.

    Dikke tuut van mem en heit.

  • 20 Maart 2008 - 20:29

    Sander En Christa:

    He Linda, was is het leuk om weer even wat van je te lezen! Jij kan echt mooie foto's maken zeg!!! Knap van je dat je Cradle mountain hebt beklommen! Dat is een hele klim.

    We kunnen zien dat je vollop geniet. Heerlijk!

    Liefs, San en Chris

  • 21 Maart 2008 - 08:35

    Marianne:

    Goede Vrijdag lieve Lin,

    Wat een belevenissen, geweldig! Ben heel trots op je en blij voor je: dit pakt niemand je meer af! Geniet net zo veel van de rest; ik blijf lichtelijk jaloers de verhalen lezen, haha! Nee hoor, ben net zo gelukkig als jij hier in het Hoge Noorden met mannetje en 2 kotertjes. Dikke kus van Marianne

  • 21 Maart 2008 - 14:14

    Eindhoven De Vries:

    Groetjes vanuit een kil druilerig Eindhoven. De hele familie hier is reuze trots op je ! En we blijven onder de indruk van je top-combinatie van foto's en teksten. Geniet ze daar en straks succes met de voorbereiding v. Azie.

  • 21 Maart 2008 - 14:22

    Anjamast:

    hooooooooooooi,
    Eindelijk weer een bericht uit Beetgum-city!! Het was hier hectisch, 2 sterf gevallen, werk, tuin enz. Maar nu ben ik er weer en ga je weer volgen. OOOOOOOOOhhhhhh wij willen ook terug naar azie, eergister was yorin travel in vietnam, en dan de plaats hua am of hua ham?? Zag er leuk uit, centraal vietnam. Leuke lampionnetjes...... Hoeveel heb je al gekocht en verscheept naar nederland??? Ik wou dat ik een zeecontainer had gehad haha.....
    Piety, ff tussendoor, we moeten weer ff koffie drinken vind je niet??????
    Wij zijn weer in de tuin bezig, word mooi hoor en ja ze geven sneeuw op, nou het hagelt steeds, hang stug de was buiten haha. Nou ik ga je berichten nog even lezen, dan ben ik weer bij, doeiiiiiiiiiiiiii

  • 21 Maart 2008 - 18:05

    Christina Sjoerdsma:

    Hey Linda,

    Wat super om al die verhalen te lezen. Volgens mij heb je het daar super naar je zin. Gaat dan wel snel voorbij zo'n grote reis. Maar ik las dat je nog doorgaat naar Azië. Wat mega allemaal. Vanuit het regenachtige Snits wens ik je nog heel veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes van Christina

  • 23 Maart 2008 - 15:03

    Johan&Doutje.:

    Het is zondagmiddag en we zitten even jou verhaaltjes te lezen en de mooie fotos te bekijken een heel verschil met hier we hebben net weer een dikke sneeuwbui.Maar je moet maar volop genieten en dat doe je ook wel zo te zien.Fijn dat alles zogoed gaat we blijven je volgen.Groetjes en een dikke knuffel van Johan&Doutje.

  • 24 Maart 2008 - 08:45

    Tetty:

    Wat een prachtige foto,s heb je weer gemaakt. maar lekker genieten en een goede reis verder.
    groetjes van Tetty en Douwe ut Berltsum.

  • 28 Maart 2008 - 15:17

    Jeannette:

    Hoi Linda,

    een uur terug heb ik het maar vast weekend verklaard en heb ik jouw site opgezocht (vorige week het adres van je mem gekregen). In één ruk alles gelezen en bekeken en zo op een enigzins donkere vrijdagmiddag me even heel ver weg gewaand in warme oorden. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit. Ik hoop dat je geniet, wens je nog heel veel mooie indrukken (en de tijd om ze te verwerken) en voor onderweg: May the road rise up to meet you. May the wind be always at your back. May the sun shine warm upon your face; the rains fall soft upon your fields and until we meet again, may God hold you in the palm of His hand.
    Heb het goed! Jeannette van den Boogaard

  • 30 Maart 2008 - 17:34

    Jannei:

    heej lin... leuk om weer even op msn met je gesproken te hebbne...

  • 30 Maart 2008 - 19:45

    Yolande:

    Jeeh Linda wat een verhalen allemaal, wat zul jij een fantastische tijd hebben! Ga vooral zo door en geniet van je laatste weken in Aussie. Ben erg benieuwd hoe je Azie gaat vinden. Veel liefs Yolande.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 54725

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 20 Oktober 2013

Zuid-Afrika 2013

23 September 2012 - 11 Oktober 2012

Marokko 2012

24 September 2011 - 15 Oktober 2011

Huwelijksreis 2011

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Europa 2011

16 September 2010 - 09 Oktober 2010

Afrika 2010

22 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Griekenland 2010

06 Maart 2010 - 14 Maart 2010

Winter 2010

23 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Frankrijk 2009

13 Maart 2009 - 11 Mei 2009

Zwitserland & Jordanie 2009

03 Oktober 2008 - 17 Oktober 2008

Zuid Afrika 2008

07 Januari 2008 - 17 Mei 2008

Australie en Azie 2008

Landen bezocht: