Fun at Fraser - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Fun at Fraser - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Fun at Fraser

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Maart 2008 | Australië, Sydney

Beste allemaal,

Een drukke en leuke tijd is het weer geweest de afgelopen 1,5 week! Inmiddels ben ik weer in Sydney, maar veel van de prachtige oostkust van Australie heb ik kunnen bewonderen.

Maandag 25 februari ben ik samen met Gerda en Jelmer naar Fraser Island gegaan. We hebben gekozen voor een self-drive tour met een 4WD. Dat wil zeggen dat je zelf op het zandeiland rond mag rijden. We reizen samen met Rebecca, een engelse van 37 jaar. We krijgen een mooie landrover en zijn nog happier als we een busje voorbij zien rijden met 11 mensen er in gepropt.

Fraser Island is geweldig! Alleen maar zand, zee en regenwoud. En allemaal offroad rijden, dus veel gehobbel en gelach. Ook op het strand mogen we rijden als het eb is. We krijgen van de verhuurmaatschappij een lijstje met de getijden mee.

Helaas gaat op de eerste dag onze auto al kapot... de watertank is lek... Dat betekent een hele irritante piep in onze auto. We bellen en we krijgen de volgende dag een nieuwe auto. Vanwege deze pech mogen we nog een nacht extra blijven!! Superrelaxed die Australiers!

Overdag bewonderen we prachtige meren, picknicken in de middle of nowhere, zwemmen in de champagne pools, scheuren langs het strand, moeten onze auto een keer uit het zand duwen/scheppen, zien dingo's en genieten van de ruimte hier.

Donderdag zijn we weer terug in Hervey Bay en eten een heerlijk McDonalds maal. Mag op z'n tijd toch! In Hervey Bay treffen we ook weer Jason, Carly en Mark uit Bowen, waar we met de floadings zijn gestrand vorige week. De volgende dag zijn we met hen 'opgereden' naar Noosa.

Noosa is een prachtig plaatsje aan de kust met een leuk centrum en prachtig surfstrand. Gerda en Jelmer hebben hier een surfcursus gedaan en ik heb leuke foto's gemaakt. Het hoofdje onder water is niet echt iets for me. ;-)

Afgelopen zondag hebben we een bezoek gebracht aan de dierentuin van (overleden) Crocodile Hunter Steve Irwin (de Australian Zoo). Een prachtige, ruim opgezette dierentuin. Ze zijn hier goed bezig en vertellen ook hoe belangrijk het is goed voor de dieren te zorgen. Veel Australische dieren, ook een Crocodile show, maar ook tijgers en olifanten gezien.

Daarna zijn we naar Brisbane gereden, de drie na grootste stad van Australie. Niet veel bijzonders hier, maar wel winkels! Dus Gerda en ik hebben ons hier eventjes uitgeleefd!!! Jammer dan weer dat mijn rugzak niet wat groter is, hihi.

In Brisbane mijn laatste nachten in mijn schattige tentje doorgebracht. (Maar goed ook, want de laatste nacht is 1 van de stokken gebroken). In Brisbane Gerda en Jelmer en hun Toppie Toyota Van gedag geknuffeld en naar Sydney gevlogen.

Aanstaande donderdag begint de Colour Your World Conference bij Hillsong in het Olympisch Stadion van Sydney (een conferentie waar zo'n 17000 vrouwen vanuit Oz en de rest van de wereld op afkomen).

Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat en dat het in Nederland maar snel voorjaar mag worden!

Veel liefs Linda

ps! Jippie, heb een nieuwe mobiel gekregen die het wel doet! Nummer is hetzelfde, dus 0061-405548229!

• 05 Maart 2008 - 07:39

San En Chris:

Hey Lin!

Leuke foto's man! Haha heel grappig om alles weer terug te zien op jouw foto's. Allemaal hetzelfde en toch net iets anders! Blij dat je het zo naar je zin hebt gehad aan de oostkust. We blijven je volgen!

Liefs San en Chris

• 05 Maart 2008 - 12:29

Jan En Piety:

Dankje wel voor het nieuwe berichtje. En natuurlijk de mooie foto's. Mooi dat jullie met z'n drieën een fijne tijd hebbben gehad. Via Skype gisteravond weer leuk bijgekletst. En nu je telefoon het weer doet, kunnen we ook weer es bellen en sms-en gelukkig. E-mail doet het ook nog natuurlijk. Fijne tijd nu eerst in Sydney. Dikke tuut en groeten van heit en mem.

• 05 Maart 2008 - 13:21

Yolande:

Ha die Linda, volgens mij echt wat je wilde, outback, kamperen, ruimte. Fantastisch om je foto's te zien, brings back memories, thanks! Heel veel plezier in Sydney. Groetjes Yolande.

• 05 Maart 2008 - 16:39

Floor:

Wat een geweldig mooi land is Australie toch weer!
    Mooie foto's en weer een leuk verhaal.
    En wat zag ik? Hier heb je wel een buitententje gebruikt?:D

Heel veel plezier nog!!

Liefs Floor

• 05 Maart 2008 - 17:51

Mirjam:

Lieve Lin,
    Lente, nee dat is het hier nog niet, maar vandaag wel een gewelidge dag, vanochtend was mijn straat wit van de sneeuw, blauwe lucht, zonnetje en paar prachtige wolken, zalig fris. Dus opgewekt naar kantoor. En daar zag ik je nieuwe prachtige foto's, wat veel. En weer een enthousiast lang verslag, je snapt wel wat dat voor straks betekent he ;) Ik ben wel stikjaloers op je verhalen hoor. Maar aftellen is begonnen :) ....
    Tot gauw!
    Liefs Mirjam

• 05 Maart 2008 - 18:09

Diane:

Wauw wat heb je weer veel gezien!
    Klinkt zo mooi allemaal. Leuk ook met de landrover op pad!

Geniet van alles!
    Liefs Diane

• 09 Maart 2008 - 14:51

Sake En Jeltje :

Hoi Linda,
    Geweldig dat we via jouw site zoveel foto's kunnen bewonderen van jullie gezamenlijke reis.
    Helaas is dat nu weer over, maar we wensen je nog heel veel reis plezier.

• 12 Maart 2008 - 12:36

Tetty Wiersma:

Hallo Linda
    Wat geweldig dat je deze reis kunt doen.Een prachtige dia voorstellng. Wat een mooi land Nog een hele mooie reis toegewenst.Hartelijke Groeten van Douwe en Tetty ut Berltsum.

• 16 Maart 2008 - 17:09

Aukje:

Zit alweer op een nieuw verhaal en mooie fotos te wachten, hihi.
    Maar je hebt het natuurlijk veel te leuk om een computer op te zoeken, logisch. Heel veel plezier daar nog en lekker blijven genieten van alles.

Liefs Aukje, Jeroen
    en een knuffel van Julia en haar slab :)

• 19 Maart 2008 - 20:25

Simone:

Hoi Lin,

Hier nog een ongeduld vriendinnetje. ;-)Volgens mij heb je Tasmanie net bezocht. Ik ben heel benieuwd naar je avonturen, verhalen en foto's..... Hoop snel weer op een berichtje ;-)

Heel veel liefs van Simone