Marokko (deel1) - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Marokko (deel1) - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Marokko (deel1)

Door: Linda en Ivo

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 September 2012 | Marokko, Marrakesh

Lieve allemaal,

Vorige week zondag zijn we vertrokken naar Marokko! Precies een week zijn we onderweg nu, dus tijd voor een klein reisverslag. De bijbehorende foto’s zijn te vinden via:

We hebben het heel erg naar onze zin! Marokko is erg afwisselend, qua mensen en qua natuur! In Marrakech zijn we gestart, een bruisende stad die wat ons betreft past in het idee wat je hebt van 1001 nacht. De geur van kruiden, het geroep van kooplui en wel 5x per dag vanuit weet ik hoeveel moskeën de oproep voor het gebed, mannen in lange jurken, de kleuren van alle verschillende groentes op de markt, vlees wat zo buiten in de zon in kleine slagerij’tjes hangt, smalle steegjes in de Souk waarin je hopeloos verdwaalt, een enorm plein met slangenbezweerders, eetstalletjes en Berbers die er op los drummen. Je waant je bijna in de Fata Morgana in de Efteling, maar dit is toch echt.

Na 3 nachten Marrakech en een erg leuke, en vooral gezellige kookcursus, tuffen we in onze Renault Symbol huurauto de Hoge Atlas over. Mooie vergezichten en oude Kasbahs (soort van fort/huis van vroeger, net een zandkasteel) wachten ons op. Sliepen we in Marrakech in een authentieke Riad, in de oase Skoura slapen we in een nieuwgebouwde Kasbah, opgetrokken uit opgedroogd leem met stro. Omdat het heeft geregend in de bergen is de droge rivierbedding die we moeten oversteken om bij de Kasbah te komen ineens gevuld met water en dus moeten we onze auto achterlaten en worden we door de vriendelijke Franse eigenaar per 4x4 vervoerd.

De 2 daarop volgende nachten, slapen we in een grot! In Eco Auberge Le Festival, midden in de Todra Gorge, waar de bergen recht omhoog lijken te rijsen en een smalle kloof vormen. We hebben hier een hele dag om te wandelen, met de hond van de auberge, en thee te drinken in een plaatselijk cafeetje.

En gister was ook onze volgende overnachtingsplaats uniek. Een berbertent aan de rand van de woestijn en met uitzicht op hoge rode duinen. Deze duinen hebben we beklommen op de rug van een kameel, zodat we de zon prachtig onder konden zien gaan.

Groetjes van ons!

• 30 September 2012 - 21:14

Marco En Jannie:

klinkt super! nu nog even fotootjes kijken!

• 30 September 2012 - 21:28

Sylvia:

WAUW, super hoor. Blij dat jullie het zo naar het zin hebben! Foto's zijn fantastisch, leuke foto's van jullie samen, maar vind die foto van Ivo in de bergen ook helemaal top. Ik wil ook!! Nog even verder genieten en hou ons op de hoogte! Lfs uit Lwd!!!

• 30 September 2012 - 21:37

Marjolijn:

Geniet er nog van daar! Klinkt als een super vakantie!

• 30 September 2012 - 21:40

Johanna:

Mooie foto's!! Geniet van jullie verdere reis! Groetnis ut Tytsjerk.

• 30 September 2012 - 21:49

Debby:

Wat leuk te lezen dat jullie een mooie tijd hebben in marokko. veel plezier nog!!

• 30 September 2012 - 22:18

Mirjam:

Argh wat klinkt het super gaaf!! En foto's nog niet eens gezien... (mijn computer is nu echt niet meer, dus even gauw op laptop van Isabel). Kan nu al niet meer wachten op een prachtig boek, maar ga eerst maar genieten van de rest van al het moois en lekkers. Marokko is erg kleurrijk, dus mooie plaatjes en ervaringen genoeg. Veel plezier en bon voyage :) liefs,Mir

• 01 Oktober 2012 - 09:28

Simone:

Wauw het lijkt wel een droom... Heel veel plezier nog daar.

veel liefs Simone

• 01 Oktober 2012 - 09:45

Mariette:

Wauw, dit ziet er mooi uit! Geweldig die haarspeld bochten. hi hi goed voor de onbesteminge maag..nog lekker genieten en veel plezier! x

• 01 Oktober 2012 - 11:43

Leonora:

Wat mooi allemaal jullie zien heel wat. Geniet er lekker van en doe voorzichtig.X

• 01 Oktober 2012 - 11:44

Peter En Josée:

Dit ziet er heel goed uit! Overtuigen jullie Peter?!
    Nog heel veel plezier!

• 01 Oktober 2012 - 19:57

Marjan:

Hoi jullie tweetjes

Wat super allemaal weer, mooie foto's en belevenissen, geniet ervan

groetjes Marjan

• 01 Oktober 2012 - 21:03

Jouke:

Hey toppers,

Dat klinkt allemaal maar weer prachtig! Geniet er van!

Grt.

J.

Ps. Niet al te bruin worden, dan steken wij zo wit af ;)

• 03 Oktober 2012 - 10:38

Anja:

Hey vakantiegangers,
    Zo dat klinkt allemaal fantastisch! Geniet daar heerlijk! Hier is het koud Herfstweer. Brrr...