Honeymoon Part 3 - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Honeymoon Part 3 - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Honeymoon Part 3

Door: Linda en Ivo

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Oktober 2011 | Seychellen, Victoria

Lieve familie, vrienden en collega's,

Inmiddels zit de laatste week van onze huwelijksreis erop. Een week waarin we genoten hebben van zon, oceaan en strand en zo nu en dan een wolkje.

Veel wolkjes met regen waren er toen we landden op Mahé, het hoofdeiland van de Seychellen. Ivo dacht we in een uur met de boot over zouden gaan naar het 2de eiland, Praslin, maar ik had als verrassing een vlucht geboekt van 15 minuten! Gelukkig was het toen inmiddels droog en hadden we een prachtig uitzicht op de eilanden omringd door de azuurblauwe Indische oceaan.

Op Praslin verbleven we 3 nachten en daar zijn we o.a. op een mountain bike naar de Vallée du Mai gegaan. Een door Unesco beschermd oerwoud met reuze 'kamerplanten' én de unieke Coco de Mer kokosnoot, met haar opmerkelijke vorm. Ivo heeft ook 2 duiken gemaakt en genoten van de prachtige onderwaterwereld. Verder hebben we wonderschone stranden gezien op Praslin, heerlijk gezwommem en geluierd en ook nog een beetje cultureel gedaan. Op zondag werd het St. Fransicus feest gevierd door de lokale bevolking.

Vervolgens stonden 2 nachten op het kleine eilandje La Digue op het programma. La Digue vonden ze superknus en op de fiets hebben we het backpacker-achtige eilandje verkend. Heel relaxed allemaal. Nog mooiere stranden en we hebben hier ook schildpadden gezien in het Nationale Park. We hebben ook een snorkeltripje gemaakt en prachtig gekleurde vissen en zelfs een schildpad gezien. Helaas zijn we hier, ondanks het smeren erg verbrand.

De laatste dag op Cerf Island, waar slechts 3 lodges op te vinden zijn, hebben we dus maar bij het zwembad onder de parasol doorgebracht. Niet echt vervelend. En de laatste avond..., toen kregen we een romantisch dinertje met kaarslicht op het strand aangeboden.

Tja, en daarna was het toch echt tijd om naar huis te gaan! Met vertraging kwam onze vlucht aan in Parijs, onze koffers konden de korte overstap niet redden, maar wij wel gelukkig. Jan en Piety stonden ons op Schiphol blij op te wachten en vanochtend zijn de koffers thuis afgeleverd. We hebben het fantastisch gehad en erg genoten van deze hele speciale huwelijksreis.

The End!

Dikke kus Ivo & Linda

p.s. een foto selectie van de laatste week, inclusief de laatste safari in Zuid-Afrika zijn weer te vinden op op http://www.photoaddict.nl/huwelijksreis/foto_dl3.

• 17 Oktober 2011 - 18:58

Henk De Vries:

Wel, wel, dit is wel zo'n beetje een over-treffende trap van wat je een (huwelijks)reis kunt noemen he ?
    K zou n website maken met ''besthoneymoonsoftheworld'' of zoiets.

Fijn dat jullie er weer zijn. Groetjes

• 17 Oktober 2011 - 19:15

Mirjam:

Sluit me geheel aan bij de reactie van mijn voorganger! Jeetje zo'n spectaculaire honeymoon heb ik nog nooit gehoord!! en dan heb ik de foto's hierboven nog niet eens bekeken. Wat zullen jullie moeten wennen terug hier na 3 weken leven als in een droom :)
    Wel super fijn dat de koffers zo snel bezorgd zijn en jullie nu alle foto's kunnen bewerken ;)
    Hoop jullie gauw live te zien!
    Liefs Mir (nu eerst plaatjes hierboven kijken, kwijlen denk ik...)

• 18 Oktober 2011 - 07:31

Anneke:

Wat een geweldige huwelijksreis hebben jullie gehad en wat een prachtige foto's weer! Wat gaaf dat jullie een cheetah en leeuw in actie gezien hebben!
    En die stranden op de Seychellen.. Geloof dat ik weer een bestemming aan mijn wensenlijstje toevoeg ;-)
    Tot snel, groetjes Anneke

• 18 Oktober 2011 - 10:03

Marjolijn:

Geweldige ervaringen hebben jullie opgedaan zeg! Super! Hoe is het om weer thuis te zijn? Groetjes!

• 18 Oktober 2011 - 10:44

Jannie:

magnifiek hoor!
    zet maar weer vast 160 paginas klaar bij blurb, voor 31 oktober 20% korting ;)

• 18 Oktober 2011 - 19:32

Heit En Mem:

Het was een prachtig moment, om jullie zo stralend thuis te zien komen op Schiphol. Super dat jullie zo mochten genieten.