Honeymoon deel 2 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Honeymoon deel 2 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Honeymoon deel 2

Door: Linda en Ivo

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo Hallo allemaal!

Hier een laatste groet van ons vanuit Zuid-Afrika, voordat we vannacht naar de Seychellen vliegen. De afgelopen week was super! We hebben veel verschillende dingen gedaan en gezien en natuurlijk sturen we jullie daarvan graag een korte update. Bijbehorende foto's zijn weer terug te vinden op http://www.photoaddict.nl/huwelijksreis/foto_dl2.

Na ons bezoek aan het Krugerpark hebben we in het Serenity Eco Reserve overnacht. 's Ochtends hebben we hier een mooie wandeling door het prachtig groene oerwoud (ja, dat is hier ook!) langs watervalletjes en al hoppend over stenen in het riviertje gemaakt.

Dezelfde dag hebben we Zuid-Afrika verlaten en zijn we de grens van Swazilang gepasseerd. Swaziland is een prachtig authentiek land met erg vriendelijke mensen en mooie heuvelachtige landschappen. Er is hier veel bosbouw, dus enorme wouden.
Na een overnachting in het kleurrijke Forester Arms hotel en bezoekjes aan verschillende handwerk shopjes langs de kant van de weg, verlieten we de volgende Swaziland alweer. Ons doel die dag was een bezoek aan het een reservaat waar paardrij safari's op het programma staan. Helaas begon het 's middags na de lunch ontzettend te onweren en te regenen waardoor deze activiteit niet door kon gaan. Voordeel was dat de lodge bovenop een berg ligt, zodat we een bijzonder uitzicht hadden op de dikke, donkere, overtrekkende buien.

De volgende ochtend gingen we toch nog te paard, al werden we wel lopend door een ranger begeleid de bush bush in. Want ja, ervaren rijders kun je ons (nog?) niet noemen. Te paard wel een prachtige ontmoeting met giraffes, die niet direct terugdeinzen voor paarden.

Vervolgens een rit naar de kust, en een transfer van een uur per 4x4 door de bossen en de duinen, waarna we aankwamen bij de Thonga Beach Lodge. Een prachtige lodge, verscholen in de duinen en mét uitzicht op de Indische Oceaan. Prachtig hier, super honeymoonachtig zeg maar :).

Naast wandelingen over het strand, heerlijk eten, een mooie bungalow met uitzicht op zee hebben we om 6 uur 's ochtends ook een 'Ocean Experience' gedaan. Met een boot en in een wetsuit gehezen door de golven en de oceaan op. Dat was flink ruig, maar we hebben walvissen gezien!! Rugvinnen, staarten en blowholes. Ivo heeft ook nog gesnorkeld, maar ikke helaas niet... ik hing overboord vissen te voeren :).

Na het kustbezoek zijn we naar het Mkuze Falls Private Game Reserve gereden voor onze laatste twee nachtjes in Zuid-Afrika. We hadden een chalet met uitzicht op de waterval waar onderaan nijlpaarden lagen te zonnen. In dit reservaat hebben we prachtige safari's gemaakt en de Big 5 weer allemaal gezien. Nou ja, geen luipaard, maar wel 7 verschillende cheetah's, dus dat telt ook wel een beetje vinden wij.
Veel actie hier en dat was erg bijzonder. Een jonge cheetah die werd achtervolgd door buffels, neushoorns opsporen dwars door de bosjes heen en vlakbij stoeiende olifanten. Het topstuk kwam vanochtend; vier cheetah broertjes die een kudu hadden gevangen, vervolgens zagen we een leeuwin die hen bij het dode dier verjaagde, toen kwamen er ontzettend veel gieren op de kudu af die een paar minuten later weer door de leeuwin werden verjaagd en de kudu meesleepte voor haar ontbijt en dat van haar jonkies. Foto's van de laatste safari zijn nog niet te zien :), die staan nog op de camera!

We gaan nu zo naar de gate voor onze vlucht met Air Seychelles, het toestel staat er al, maar vertrekt pas over 2 uren. Eens zien of we online kunnen komen en dit publiseren!

Veel liefs van honeymooners Ivo & Linda en natuurlijk nog een hele fijne zondag voor jullie allemaal!

xxx

• 08 Oktober 2011 - 22:15

Debby:

Heee Linda en Ivo, Wat leuk te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben en wat een prachtige foto's. We wensen jullie heel veel plezier op de seychellen. Debby en Remko

• 09 Oktober 2011 - 00:48

Mirjam:

Ernstig onder de indruk van de foto's!!
    Die vanaf paard met de giraffes is echt grandioos! en wat veel katten! en die laatste van de olifant, kan bijna niet wachten dat jullie terug zijn en ik live de verhalen kan horen.
    (over al die decadente onderkomens hou ik mijn mond... ;)
    Geniet van laatste weekje! liefs Mir

• 09 Oktober 2011 - 07:35

Kees En Ineke:

WOW!!
    Wat een fantastische, superluxe reis tot nu toe en nu moeten de Seychellen nog komen.Heel veel plezier deze laatste week van jullie Honeymoon.
    Veel liefs van IKR.

• 09 Oktober 2011 - 08:13

Henk (en Fam.):

Ja , nou zeg ! Deze opnames kunnen zo in een luxe natuurkalender. Het moet daar in 3D nog indrukwekkender zijn. Mooie tijd gewenst op de Seychellen !
    Groeten uit Eindhoven

• 09 Oktober 2011 - 08:13

Koen, Ris En Janet:

In 1 woord WAUW! Ongelooflijk wat jullie alweer gezien en beleefd hebben. Schitterende foto's. En fijn dat alles zo goed verloopt. Geniet er nog van en een goede thuiskomst. Liefs van ons

• 09 Oktober 2011 - 11:36

Vlappies:

hej verliefd stelletje! jullie hebben het zo te lezen ontzettend naar de zin! prachtige ervaring ook die paardrijtocht denk ik. en de fotos....moooooooooooooi!

• 09 Oktober 2011 - 13:11

Heit En Mem:

Wat geweldig van jullie te horen en zien wat jullie mee mogen maken. Wat een rijke zegen om te zien hoe machtig de Heer zijn natuur heeft gemaakt. het ga jullie goed groet heit en mem .

• 09 Oktober 2011 - 13:18

Peter En Josée:

Hoe gaan jullie ooit weer aan een gewoon leven wennen ;-), fantastisch allemaal!
    Nog veel plezier!

• 10 Oktober 2011 - 09:19

Mariette:

Wauw dat klinkt allemaal geweldig zeg! Ook hele mooie foto's! geniet nog heerlijk van de laatste dagen op de Seychellen! groetjes

• 10 Oktober 2011 - 11:03

Tine Palma-de Vries:

Fantastisch dat jullie zo lekker genieten van deze ondernemende reis en veel romantische momenten. Je hobby fotografie kun je goed benutten met soms die snelle sprinten van dieren. Super plaatjes ook die rustige momenten. Geniet verder en tot kiekes en alvast goeie reis.

• 10 Oktober 2011 - 18:39

Gerda:

Nou we zitten we kwijlend achter de pc hoor! Echt schitterend!! Geniet nog maar even heerlijk van jullie honeymoon!!!
    Liefs Gerda

• 12 Oktober 2011 - 09:11

Anouk:

Wauw...........wat heb ik een zin om ook die kant op te gaan, prachtig!!!!!!
    Geniet van jullie laatste dagen!!!

liefs Anouk

• 15 Oktober 2011 - 19:02

Sander & Christa:

Mooi om te lezen wat jullie zien en beleven. Het moet een geweldige tijd zijn. En dan die foto's...... Breathtaking. Zo super om die dieren in hun element te zien en er dan midden in te zitten.

Nog een mooie tijd samen daar!

Liefs, Sander & Christa