Rondje Europa 2011, part 1 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Rondje Europa 2011, part 1 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Rondje Europa 2011, part 1

Door: Linda en Ivo

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Mei 2011 | Griekenland, Kérkyra

Lieve vrienden en familie!

Ons rondje door Europa is op de helft! En wat hebben we in een week al veel kunnen doen en veel gezien. Genieten is het zeker, in 't Duits, Italiaans en Grieks.

Eigenlijk is deze reis een soort van Honeymoon. Waarom? Het is toch nog geen 26 augustus? Nee dat klopt, maar vrijdag 20 mei zijn we wel in ondertrouw gegaan! En vanuit het gemeentehuis direct de auto ingestapt en naar Duitsland gereden.

We hebben hier twee nachten gelogeerd bij Josef en Simone, reisgenoten van onze Afrika reis. Zij wonen in Rosenheim, ten Oosten van Munchen en vlak boven Innsbruck. Samen met hen hebben we een prachtige wandeling bij de Koningsee gemaakt en de prachtige Alpen bewonderd. Energie hiervoor hadden we wel, want 's ochtends kregen we een echt Bayrisch Ontbijt met Witbier, Pretzels en Worstjes voorgeschoteld...:)

Op zondag dwars door Oostenrijk via de Brennerpas. En toen via Verona Italie in en op naar Venetie. Onze tent hebben opgezet vlakbij deze stad in het water en 's avonds direct een bezoek gebracht. Met een vaporetto (watertaxi) gevaren, heerlijke spaghetti met scampi gegeten en met een ijsje door de straatjes in het schemerdonker gedwaald. Ook de volgende dag hebben we genoten van Venetie en zowel per boot als te voet de wijk Canareggio en St. Marco, met het beroemde St. Marco plein en de Rialto brug, verkend.

We zijn de volgende ochtend in Venetie op de ferry van Anek Lines gereden en naar Corfu gevaren. Een omschakeling naar het Grieks dit keer! 26 uren varen, met de luxe van een binnenhut en prachtig zonnig weer aan boord. Op Corfu worden we hartelijk welkom geheten door Ivo's ouders en daar hebben we de afgelopen vijf dagen dit bijzonder mooie eiland verkend.

Dag 1 was aankomstdag. Dag 2 naar het strand en 's middags een mooie wandeling rond het dorp Gardelades, waar Kees en Ineke wonen, met een bezoek aan de Corfu Donkey Rescue. Dag 3 naar het Zuiden van het eiland, een mooie autotour waar een duik in zee bij Lake Korisson niet mag ontbreken. Dag 4, vandaag, zijn we naar de top van de Pantokrator gereden, de hoogste berg van Corfu. Een prachtig uitzicht met een afdaling naar het Oosten van het eiland waar we weer een duik hebben genomen en vanavond thuis hebben gebbqt.

Morgenavond varen we weer uit. Eens zien wat Toscane ons brengt. Wij denken dat wij ons daar ook wel weer zullen vermaken :) Zo vervelend is het niet om je te verwonderen over de prachtige natuur, lekkernijen, historie en de veelzijdigheid die je in Europa vindt.

Foto's? Klik even op deze link: http://www.photoaddict.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=8222

Liebe Grüße, Buongiorno, Yassas,
Ivo & Linda

• 29 Mei 2011 - 09:19

Mirjam:

Test...

• 29 Mei 2011 - 09:30

Mirjam:

Lieve Lin en Ivo,

Wat klinkt het super en vooral wat weer een prachtige, leuke, lekkere, grappige foto´s!

Wat een geweldig attente ontvangst hadden jullie in Duitsland en een heerlijke wandeling als ik de plaatjes zie. Super dat je zo´n contact aan de Afrika reis hebt overgehouden.

Vind de foto van jou met makser erg mooi! En die van visjes helemaal mijn stijl! Ga zo zelf nog even met de auto naar een markt. Misschien kan ik het evenaren ;)

Nog veel meer te vragen en te vertellen, maar hier misschien niet juiste plek.
    test hierboven, omdat ik net lang verhaal had getypt, maar hier niet verschenen is.... nu natuurlijk kwijt wat ik verteld had... grr.

In ieder geval nu zo naar buiten want wil mijn laatste dagje goed besteden, ondanks donkere wolken en harde wind :) Soort van Terschellingse herfst strandwandeling :)

Jullie goede reis!
    ps wist niet dat jullie ook nog naar Toscane gingen? (gemist of in ieder geval niet onthouden..) Jullie gaan toch wel naar Siena? en naar SanGiminano (ofzo, in buurt van Siena, hoge torens, wel toeristisch) en naar Lucca? .....

Geniet!!
    Veel plezier!
    Liefs,
    Mir

• 29 Mei 2011 - 11:57

Peter En Josée:

Ziet er goed uit! Hebben jullie de beroemde echo op de Königsee nog gehoord?
    Hopelijk is jullie tweede week net zo zonovergoten als de eerste eruit zag!
    Veel plezier in elk geval ( en wie weet komen we elkaar onderweg zaterdag of zondag nog tegen).

• 29 Mei 2011 - 18:11

Aukje:

Supperrrrrrrrr Jaloerssssss, wat een mooie verhalen en fotos, maar lekker blijven genieten daar van alles :)
    X Aukje

• 29 Mei 2011 - 21:03

Mem En Heit:

Lieverds, wat een leuke foto's.
    Zijn we toch een beetje getuige van jullie ondertrouw.
    De roos is getuige!

• 30 Mei 2011 - 08:43

Gerda:

Geniet er maar lekker van!!! Mooie foto's hoor!

Liefs Gerda

• 31 Mei 2011 - 13:04

Jannie:

zo jullie zijn weer lekker aan het genieten zo te lezen. Weer een typisch Linda reisje... VEEEEEEL doen haha
    veel plezier nog en voor straks een goede reis terug naar het mooie Friesland!

• 31 Mei 2011 - 21:43

Anja:

Hey vakantiegangers! Zo te zien en te lezen vermaken jullie je prima. Lekker hoor en wat een geweldige foto's. Om jaloers van te worden ;-)
    Geniet daar nog lekker. En uiteraard nog gefeliciteerd met jullie ondertrouw.
    Groetjes, Anja

• 02 Juni 2011 - 08:25

Simone:

Hoi Lin en Ivo,

Geweldige verhalen en erg mooie foto's weer! Ik heb daardoor erg veel zin om ook weer eens naar Italie te gaan! Erg romantisch en sfeervol daar. Ideale bestemming om jullie ondertrouw te vieren! Gefeliciteerd met jullie ondertrouw!

Veel plezier nog en voorzichtig aan.

Veel liefs Simone