Wintersport Vakantie Berwang / Zugspitze Arena - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Wintersport Vakantie Berwang / Zugspitze Arena - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Wintersport Vakantie Berwang / Zugspitze Arena

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Maart 2010 | Oostenrijk, Berwang

Hallo allemaal,

Het laatste vakantieverslag was van afgelopen zomer uit Frankrijk. Ondertussen zijn Ivo en ik ook al weer een keertje in Frankrijk geweest! Namelijk in januari in Euro Disney. Maar daar gaat dit verslagje niet over, al heb ik wel één foto samen met ons samen en Goofy geplaatst. Afgelopen week zijn we namelijk op wintersportvakantie naar Oostenrijk geweest!

We hebben een prachtige week in het rustige dorpje Bergwang gehad. Het dorp ligt vrij hoog in het gebied van de Zugspitze Arena (met o.a. Ehrwald en Lermoos) en er lag nog een lekker pak sneeuw.

We verbleven in een netjes ontbijtpension (Thanellerhof) en 's avonds hadden we of een buffet of 4-gangenkeuze diner in Hotel Kaiserhof wat op 500m van ons pension lag. Dit was een mooi groot hotel met een groot sauna gedeelte, waar we ook bijna elke dag gebruik van hebben gemaakt.

Maar als je op wintersport gaat kom je natuurlijk voor het skiën. Ivo is een gevorderde skier en heeft zich prima vermaakt in dit gebied. Een aantal afdalingen waren uitdagend rood. Over het algemeen zijn de pistes in Berwang ook erg geschikt voor beginners en dat was voor mij weer een plus. Maandag en woensdag heb ik skiles gehad en ik moet zeggen dat ik het skien nu beter onder de knie heb dan voorheen. Het gaat met vallen en opstaan en 'gewoon' een beetje durf hebben, maar ik heb me goed vermaakt.

Natuurlijk speelt het weer ook een grote rol, maar dat zat wel goed. Bijna elke dag zon, zo nu en dan een sneeuwbuitje, het vroor 's nachts, wat weer goed is voor de sneeuw, dus ideale omstandigheden.

Leuk detail is dat Erben Wennemars met zijn vrouw en twee zoontjes ook in Bergwang zaten deze week. Later zagen we op zijn Twitter dat hij nog niet eerder had geskiet, maar daar leek het niet op. We zagen 'm met veel plezier alle pistes nemen met net zo'n energie als op de ijbaan.

Het was een topweek!
Winterse groetjes van Linda
(en nu op naar de Lente :-))

• 17 Maart 2010 - 19:03

Jans:

prachtige fotos weer, heerlijk genietend zo te zien!

• 19 Maart 2010 - 13:36

Mirjam:

Hi Lin en Ivo,
    Ziet er super uit!
    Gelukkig zijn jullie zonder gebroken benen weer thuis :)
    Met Bizz gaan we ook bijna weer op skiweekend. Ben benieuwd of ik er nog wat van kan. Moest lachen om je verhaaltje. Klonk eigenlijk meer als tekst voor de brochure ;), dan als reisverslag. Blij dat het goed bevallen is en als ik de foto's moet geloven hadden jullie keigoed weer.
    Nu voorlopig even gewoon aan de slag? Of alweer reisjes in het vooruitzicht. Het is natuurlijk ook al bijna weer Terschelling tijd...
    Goed weekend!
    doei liefs Mir