Winterwonderland - Reisverslag uit Blitzingen, Zwitserland van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Winterwonderland - Reisverslag uit Blitzingen, Zwitserland van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Winterwonderland

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Maart 2009 | Zwitserland, Blitzingen

Een groet vanuit het Winterwonderland Zwitserland!!
Ok, ik ben dan alweer thuis, maar afgelopen weekend zat ik in alle rust, samen met mijn mem, in een heerlijk hotel, bovenop een berg, in de Zwiterse Alpen!
En ja, als er rust is, is er geen tijd of mogelijkheid om je waarbenjij.nu up te daten. Dus bij deze.
Vrijdagochtend zijn we vertrokken met Easyjet van Amsterdam naar Basel. Vanaf Basel hebben we de trein dwars door Zwitersland genomen naar het dorpje Blitzingen. Het was een prachtige reis die al maar mooier werd. Steeds hogere bergen en ook steeds meer sneeuw. Met de trein reizen is super relaxed moet ik zeggen!
Vanuit ons hotel hebben we drie dagen lang prachtige wandelingen gemaakt. Erg lag een dik pak sneeuw wat de woensdag ervoor nog vers aangevuld was. Maar vanaf vrijdag was er alleen maar zon, zon en nog eens zon!!! Een geweldige temperatuur en we hebben onze jas niet meer aangehad. Een sweater of een gewoon shirtje was voldoende. Zulk lekker lenteweer maar wel met bijna 2 meter sneeuw!!
We hebben in het dal gewandeld maar zijn ook twee keer met een grote gondel naar boven gegaan naar de skigebieden van Fiesch en Bettmeralp. Prachtige gebieden waar je naar hartelust kunt skiën, langlaufen en wandelen. Dat laatste hebben wij vooral ook daarboven gedaan
Volgend jaar wordt het de hoogste tijd voor een échte skivakantie!! Dus wie wil er mee? Opgeven kan vanaf nu en ik weet nog wel een leuke reisorganisatie ;-)
Naast wandelen hebben we in Zwitserland ook heerlijk op terrasjes gezeten en uitstekend gegeten. Dinsdagavond vlogen we weer terug, maar daarvoor hebben we nog een middag in de hoofdstad Bern rondgestruind. Een kleine maar sfeervolle stad.
En weet je wat? Die Cappuccino daar in Zwitersland was best lekker, dus wie weet ga ik ook nog eens koffie drinken ;-)
Ciao bella's en bello's!
Linda

  • 18 Maart 2009 - 22:26

    Mirjam & Els:

    Lieve Lin,
    Wat maak je ons weer jaloers!
    Het ziet er echt schitterend uit, zo heerlijk in de bergen zijn, verse sneeuw en dan ook nog eens alle dagen zon!
    Heeft je moeder er ook zo van genoten? Ik meld me vast aan voor die skivakantie, als we bij mij boeken krijgen we misschien wel korting ;)
    Ik bel je gauw! Werk ze de rest van de week, ik ga nu weer naar mijn gast, zoals je bovenaan al zag, Els is zomaar een paar nachtjes te logeren, leuk he!
    Doei Mir

  • 19 Maart 2009 - 19:18

    Simone :

    Hoi Lin,

    je hebt nog net even kunnen genieten van de winter. Morgen begint de lente!!! Zo te zien was het een geslaagd weekendje weg :-)

    ik heb afgelopen weekend ook mogen proeven van wintersport. 2/3 uurtjes gelanglauft. Volgend jaar ben ik ook wel in voor een skivakantie. Kan ik me nog aanmelden? ;-)

    doeei veel liefs Simone

  • 20 Maart 2009 - 09:22

    Camping Mast:

    Hallo, wauw wat een mooie foto's, wij zouden naar Fischertal in Zwitserland maar dat is toch niet doorgegaan en zijn dus een weekje naar de zon geweest, Lanzarote, heerlijk uitgerust en genoten van het strand en alles eromheen maar als ik de plaatjes van de sneeuw zie dan kriebelt dat ook wel weer!!! volgend jaar maar, wel ik zie jullie wel weer op Terschelling het is tenslotte bijna 1 april!! groetjes van ons allemaal en doe de groetjes aan Jan en Pitty als je wilt.
    Doeg, sape, mirjam en de rest.

  • 23 Maart 2009 - 16:56

    Jannie:

    helemaal super!! erg relaxed zo te zien, vond leuk gisteren weer even bijgekletst te hebben...

    ennuh ik laat de fotos schieten hoor, volgende keer beter, heb alleen die ene opdracht!

    ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 54779

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 20 Oktober 2013

Zuid-Afrika 2013

23 September 2012 - 11 Oktober 2012

Marokko 2012

24 September 2011 - 15 Oktober 2011

Huwelijksreis 2011

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Europa 2011

16 September 2010 - 09 Oktober 2010

Afrika 2010

22 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Griekenland 2010

06 Maart 2010 - 14 Maart 2010

Winter 2010

23 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Frankrijk 2009

13 Maart 2009 - 11 Mei 2009

Zwitserland & Jordanie 2009

03 Oktober 2008 - 17 Oktober 2008

Zuid Afrika 2008

07 Januari 2008 - 17 Mei 2008

Australie en Azie 2008

Landen bezocht: