Floading - Farmstay - Friends - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Floading - Farmstay - Friends - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Floading - Farmstay - Friends

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Februari 2008 | Australië, Hervey Bay

Hey Mates!

Het heeft even geduurd maar hier weer een berichtje van mij uit Australie!

Op het moment zit ik in Hervey Bay samen met Gerda en Jelmer! Ik ben vorige week zaterdag (16/2) naar Townsville gevlogen en heb hen daar ontmoet. Ja, ik zou langer in Sydney blijven maar de planning van Gerda en Jelmer en die van mij sloot beter op elkaar aan op deze manier. Begin maart ben ik weer terug in Sydney. Het plan is om in maart nog wat Hillsong werk te doen en naar het zuiden, oa Tasmanie, te reizen.

Maar waar was ik gebleven vorig keer!?
Ik heb een ontzettende leuke en gezellige tijd bij Inge gehad en het Hillsong City Care centre. 6 maart verwacht ik weer in Sydney te zijn voor de Hillsong Women Conference 'Colour Your World'. Ik heb nog een week vrijwilligerswerk gedaan op het Hillsong Citycare Centre en heb twee dagen heerlijk toeristisch in Sydney gedaan samen met Inge (lunchen in The Rocks, lui zijn in de Botanic Gardens en aan het strand liggen van Bondi Beach). Ook weer naar een aantal diensten geweest.

Zaterdag dus back to the tropics. Bij aankomst alweer net zo benauwd als in Cairns. Helaas regende het en de voorspellingen zeiden dat dat nog wel even zo zou blijven. We zijn zaterdagmiddag op de ferry naar Magnetic Island gegaan. 8km voor de kust. Eerst nog wel even een tentje gekocht in Townsville zodat ik naast het busje van Gerda en Jelmer kan camperen!

Magnetic Island was super. Zondag toch nog zonnig weer en een prachtige wandeling gemaakt naar het hoogste punt van het eiland en weer koala's gespot.

Maandag wilden we op weg gaan naar de Whitsunday Islands voor een zeiltocht, maar dat mocht niet zo zijn. HEEEL VEEEL WATER. Floadings! Veel plaatsen aan de kust hebben heel erg last van overstromingen. We zijn gestrand in het niet zo spectaculaire dorpje Bowen. Hier samen met een aantal andere gestrande reizigers Australische Triviant gespeeld. Gezellig met een Hollands regenbuitje op de achtergrond. ;-)

Wonder boven wonder was het de volgende dag droog weer en zijn we doorgesjeesd naar het zuiden. De Whitsundays willen we alleen met strakblauwe lucht en geen wind dus die slaan we helaas over.

In de Lonely Planet vinden we een tip voor een farmstay in het binnenland van Queensland. We bellen en zijn van harte welkom. Dus van woensdag t/m vrijdag hebben we ons uitgeleefd op een "Australian Farm" (www.myella.com). Het was geweldig. Zo veel gedaan: moterfiets leren rijden (jaja!), joey's gevoerd en vertroeteld, cattle mustering (vee binnen halen dus), paarden verzorgd, mooie zonsondergang gezien, lekker eten, echte aussie farmpeople met een gebruiksaanwijzing, zwemmen in het zwembad en ... paard gereden (jaja, wie had dat gedacht). Het was ontzettend leuk en de omgeving was prachtig! Ondanks de vele mosquitoe beeten, blauwe plekken en zere kont was het een super ervaring!

Nu zijn we doorgereden naar Hervey Bay en is het prachtig (heet!) weer aan de kust. We zijn dus mooi de regen ontsnapt. Vanmiddag lui bij het zwembad en eindelijk weer even internetten. Morgen Hervey Bay verkennen en we gaan een 3-daagse tocht naar Fraser Island boeken!!

Keep you informed & of course thanks voor al jullie lieve en leuke berichtjes!!

Liefs Linda

ps mijn telefoon heeft kuren en ik krijg 'm niet meer aan... :-( Smsen heeft dus even niet zoveel zin. Hoop 'm snel weer gefixed te hebben.

  • 23 Februari 2008 - 10:30

    Jannie:

    heej linda, leuk weer een berichtje van je te lezen! en foto's te kijken, nog leuker!!! nou ja de combinatie dan..
    wat leuk ook dat je nu met jelmer en gerda reist, lijkt gezellige boel daar! in holwerd wordt je ook al besproken hoor, haha mijn moeder had met "tante tine" gesproken en zit tegenwoordig ook al achter jouw website te lezen! je krijgt veel fans hoor! toppie, snel weer schrijven hoor, maar vooral heel erg veel genieten! ik mail je binnenkort wel even met mijn simple life dingetjes...
    liefs jannemans

  • 23 Februari 2008 - 13:11

    Jetske Vellinga:

    Hoi Linda, wat leuk om al jou gebeurtenissen zo mee te maken.
    Je hebt het wel naar de zin daar, en wat mooi dat het allemaal zo metelkaar gaat.
    wij wensen je nog heel veel plezier toe en wees voorzichtig.
    Gr. van Siem en Jetske Vellinga

  • 23 Februari 2008 - 21:22

    Jan En Piety:

    We kunnen onze Friese paarden daar eventueel ook mee naar toe nemen hebben we nu wel in de gaten. Mochten we al willen emigreren, wat ons wel wat lijkt. Wat een ruimte en rust. Femke kijkt nu al uit naar haar nieuwe berijdster. Tuut en groetje van heit en mem.

  • 25 Februari 2008 - 14:48

    Anneke Hoekstra:

    Hee Linda,
    Leuk om je weblog te lezen. En nog leuker omdat je op Myella bent geweest, en daar ben ik ook geweest! Helaas was dat alweer in 2005! Maar toch!
    Leuk he, toen hadden ze daar ook Joey's, en ben ik ook aan het motor- en paardrijden geweest (hoewel ik paarden eigenlijk vreselijk eng vind)! Echt leuk om te horen!
    Veel plezier op Frasier Island! groetjes Anneke

  • 25 Februari 2008 - 18:58

    Mirjam:

    Lieve Lin,
    Even een krabbel vanuit heerlijk winderig wisselvallig Nederland. Ik zit bij Maaike en Ipo op de laptop, rechts voor me camera zodat ik Teije en Jesse in de gaten kan houden. Maaike en Ipo zijn naar de Lawei (Plien en Bianca kijken). Kan ik me mooi uitleven op hun computer, want je hebt @home drama al gehoord he :( Verder hier prima ok hoor. Geniet van al je verhalen en kan bijna niet wachten tot ik je tref. Vandaag mijn laatste prik gehaald. Handig dat je hebt leren rijden, dacht namelijk dat we misschien in Vietnam ook wel zo'n tochtje konden maken, moet alleen ik het nog leren :) Wat een onwijs toffe foto's zeg vooral die met Joey. Dat op die farm klonk wel heel gaaf, of bruut zoals Tom (van kantoor) zou zeggen. Nou ik stuur later nog even andere mail. Have fun!

  • 25 Februari 2008 - 21:45

    Jeltje Postma.:

    Hoi Linda, we genieten van je verhalen en vooral ook van de foto's die je erbij hebt.
    Van Gerda al de verhalen gehoord maar nu is het ook zichtbaar wat jullie doen.
    groetjes voor jullie drietjes!!!!!!!!

  • 28 Februari 2008 - 21:58

    Simone:

    Hoi Lin,

    Schattig al die foto's van jou met al die beessies. :-)
    Geweldig alle dingen die je ziet en doet!
    Lekker doorgaan met genieten!

    Ik mail je snel over wat allerdaagse dingetjes.

    doei doei veel liefs van Simone

  • 01 Maart 2008 - 17:21

    Henk (oom):

    Even vanuit Eindhoven van een trotse ''omme''. Je maakt ons op deze manier wel erg enthousiast voor Australie hoor ! Hopenlijk is het niet zo mooi en fijn daar dat je er blijft. Hier alles OK, ook met de 4 dames hier. Vanaf maandag (3 maart) begin ik de laatste echte 95 werkdagen af te tellen tot . . . . en dan weet ik niet waar k het moet zoeken: Eerst dachten we weer s naar Canada, maar ja nu jij daar zo voor Australie promotie maakte . . . . . . Succes met de voorbereidingen in noordelijke richting. Voor ons gevoel weer een beetje dichterbij. . . . Nog te overdenken: Als nieuwe baan een reisprogramma voor omrop fryslan langs friezen EN biltkerts om utens ?

  • 02 Maart 2008 - 00:26

    Joel En Yessica:

    Hoi Linda!

    Groetjes uit Bundaberg!
    Bedankt voor je berichtje op onze site.
    We blijven je weblog zoveel mogelijk volgen, superleuk om te lezen!

    Yessica en Joel

  • 02 Maart 2008 - 12:58

    Johan&Doutje:

    we hebben je verhaaltjes en fotos weer eens bekekenen het lijkt allemaal wel mooi enje leert ook noch een heleboel andere dingen je word al een echte boerin "grapje"maar je moed maar veel plezier maken en leuke dingen doen. groetjes johan&doutje.

  • 03 Maart 2008 - 13:42

    Sander En Christa:

    Dat vee binnenhalen klingt echt te gek! Moest een machtig gevoel geven?! Ook schitterende foto's. Fraser island vonden wij 1 van onze hoogte punten. Alles off-road en schitterend regenwoud om je heen.

    Wij hebben onze kamer in Leeuwarden even opgeknapt en proberen nu de draad weer op te pakken.

    Geniet ervan en denk goed om je zelf!

    Liefs, Sander en Christa

  • 04 Maart 2008 - 20:42

    Mirjam:

    Wanneer komen er weer mooie nieuwe foto's en verhalen ;) ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 54692

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 20 Oktober 2013

Zuid-Afrika 2013

23 September 2012 - 11 Oktober 2012

Marokko 2012

24 September 2011 - 15 Oktober 2011

Huwelijksreis 2011

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Europa 2011

16 September 2010 - 09 Oktober 2010

Afrika 2010

22 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Griekenland 2010

06 Maart 2010 - 14 Maart 2010

Winter 2010

23 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Frankrijk 2009

13 Maart 2009 - 11 Mei 2009

Zwitserland & Jordanie 2009

03 Oktober 2008 - 17 Oktober 2008

Zuid Afrika 2008

07 Januari 2008 - 17 Mei 2008

Australie en Azie 2008

Landen bezocht: