Zoooo Geweldig Allemaal! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Zoooo Geweldig Allemaal! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Zoooo Geweldig Allemaal!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Januari 2008 | Australië, Adelaide

Lieve allemaal!

Hier dan na ruim een week weer een berichtje vanuit Australië!
Het gaat geweldig en alles is zo mooi!

De afgelopen week zijn we vanuit het Noorden dwars door de Outback naar het zuiden gereisd. Vanmiddag in Adelaide aangekomen. Nou en dat is even omschakelen hoor. Wat een drukte en wat een mensen en verkeer. En dan schijnt Adelaide ook nog relaxed en rustig te zijn.

In het Noorden hebben we gezweet in het Kakadu National Park. Prachtig landschap en mooie rotsformaties met erg oude Aboriginal tekeningen. Vanuit daar met de Ghan trein in 16 uren naar Alice Springs. Daar wachte toffe reisleider Dave ons op en hij heeft ons in ongeveer 8 uren naar Kings Canyon gereden.

Kings Canyon was geweldig. Na het beklimmen van de Heart Attack Hill (dat zegt denk ik wel genoeg) hadden we een fantastisch uitzicht over de Canyon. Midden in de woestijn en toch ook water daar.

De volgende dag op weg naar Uluru (Ayers Rock). En Ok, die hadden we al heel veel op foto's gezien, maar ook hier werden we weer heel erg stil. Erg indrukkwekkend. De zonsondergang was misschien niet spectaculair, maar niet minder gezellig met bubbeltjeswijn, toastjes en kaas en worst erbij!

Ook hebben we nog in de Opaalmijnen van Coober Pedy geslapen. Lekker koel hoor onder de grond. Ook mij laten verleiden en oorbelletjes van Opaal gekocht. :-)

De Outback is spectaculair hoor. Elke keer is het landschap weer anders. Bij Uluru zie je best veel planten en bomen en heuvels en bergen. Na Coober Pedy was het echt een maanlandschap. Zo vlak en zo droog. We hebben daar ook echt in de middle of nowhere geslapen in ons tentje.

Overal zie je trouwens prachtige dieren. Mooie vogels, emu's, hagedissen, walibi's, er leeft ontzettend veel in de droge woestijn. Hoogtepunt is natuurlijk de Kangaroo. Die hadden we al een paar keer uit de verte gezien (en dood langs de weg inderdaad) maar gisteren en vandaag hebben we toch zoveel gezien. Dat was in het Flinders Ranges National Park. Wat een prachtig landschap ook weer. Helemaal weer anders. Bergen, bomen, water, rotsen, prachtig zonlicht en dus de kangaroos. Zulke vrolijke en nieuwsgierige beestjes. Vanochtend hupsten ze zelfs rond onze tenten.

De afgelopen dagen hebben we steeds gekampeerd wat super ging. Heerlijk onder de sterren slapen! Elke dag knutselden we samen met reisleider Dave ons ontbijt en lunch in elkaar en 's avonds kookte hij voor ons. Buiten zijn is zo heerlijk.

Nu dus in Adelaide, morgen een dagje vrij en dan langs de kust naar Melbourne. Ik ben benieuwd!!

Veel liefs van Linda

• 23 Januari 2008 - 10:40

Jettie:

He Linda,

hartstikke leuk bericht! Mooi om te lezen dat je het zo goed naar de zin hebt. Zo nu en dan is het wel even op de tanden bijten, jouw geweldige verhalen en als ik hier vanachter bureau naar buiten kijk: druilerig januari weer. Maar het is jou van harte gegund hoor! Heel veel reisplezier verder en ben benieuwd naar je volgende verhalen.

Liefs Jettie

• 23 Januari 2008 - 19:08

Simone:

Hi Lin,

Wat een geweldig foto's!!! Van de foto's is duidelijk te zien dat je het erg naar je zin hebt.
    Ik wacht vol spanning af op je volgende avonturen. ;-)

Heel veel liefs Simone

• 23 Januari 2008 - 19:33

Diane:

Lieve Lin!

Wat mooi dat je het zo leuk hebt daar! En wat zie je veel mooie dingen, super!
    Veel plezier, geniet er lekker van!

Liefs, Diane

• 23 Januari 2008 - 19:57

Jannie:

nou dat is toch wel echt genieten zo te lezen... heerlijk meis, geniet ervan! is dit nu jouw tweede week? of derde alweer, tweede volgens mij, time flies... ikke ngo steeds geen bericht van ecuador, balen staat nu al bijna anderhalve week op aanvraag, gaat neit supersnel bij fox maar na toegestemd te hebben met een toeslag van 250 euro wachten we maar weer geduldig af!! blijven schrijven hoor, en fotos zijn ook errug leuk! nou uuh tot gauw mails
    liefs jannie

• 23 Januari 2008 - 21:45

Jan En Piety:

Wat een prachtige foto's. Smal riggeltje zeker, daar bij die rots? Daar in voel je echt de vrijheid, de ruimte en vooral de rust zo te zien.
    Dikke tuut van heit en mem

• 23 Januari 2008 - 22:40

Mirjam:

Wat een prachtige foto´s.
    Niet stiekem vals gespeeld bij die stoere op die rots? Ziet er spannend uit. En wat een mooie kleuren, die strakblauwe luchten en rode rotsen.
    Ik ben al aan het aftellen, maar nu eerst nog even buffelen en jij eerst nog meer genieten!
    Tot gauw!
    Mirjam

• 23 Januari 2008 - 22:42

Mirjam:

Nou ja zeg, het lijkt wel of je ouders en ik bij elkaar hebben afgekeken. Maar blijkbaar zit er vertraging in het verschijnen, want toen ik aan het schrijven was stond er nog helemaal niets van je ouders....

• 24 Januari 2008 - 10:54

Anouk:

Oh Lin, wat ziet het er allemaal prachtig uit! Echt helemaal geweldig! Heerlijk dat je er ook zo van geniet! En ik hoop dat je zaterdag de knuffel kan overbrengen hahaha!
    Veel plezier!!

liefs Anouk

• 24 Januari 2008 - 11:25

Marjan:

Hoi Linda

Wat een mooie foto's om jaloers op te worden zeg. Volgens mij heb je het wel naar je zin. Maar lekker genieten van je avonturen.

Groetjes uit het natte Minnertsga

• 24 Januari 2008 - 20:07

Fiona:

Hoi Linda,

Hardstike mooie foto's, je bent duidelijk lekker aan het genieten. Ga daar vooral mee door. Heel veel plezier daar en maak maar veel meer van die mooie foto's.

Groetjes Fiona

• 24 Januari 2008 - 20:20

Johan&Doutje:

Wij hebben je fotos bekeken en het lijkt daar allemaal wel mooi.Je vermaakt je daar wel.Geniet maar lekker enverder veel plezier bij de dingen die je gaat doen.
    Groetjes Johan&Doutje.

• 26 Januari 2008 - 12:12

Frieda:

He Linda

Ooohhhhhh wat een heimwee krijg ik zeg als ik jouw mooie foto's weer allemaal zie en de verhalen lees. Ik zie dat je enorm geniet en doe dat ook want het vliegt voorbij. Heel veel plezier nog en ik blijf je volgen (haha)

Leafs Fan Fried en Syb ut it kolde noorden. (brrrrrr)

• 26 Januari 2008 - 22:01

Vanuit Berlikum:

Net op de sms doorgekregen dat je gisteravond een BBQ hebt gehad met Jelmer en Gerda. Super dat het gezellig was. Hugh van heit en mem.

• 26 Januari 2008 - 23:10

Pietie From Canada:

Hi Linda,
    I just talked with your mom and we saw each other on the computer. How amazing!!
    Thanks for doing that. Hope you have a safe and enjoyable holiday.

• 27 Januari 2008 - 11:36

Oom Henk:

Linda, wat een prachtige foto's, zeer professioneel hoor; en wat heb je een mooie stijl van schrijven. T kan zo in een reisboek ! Sorry dat ik pas nu s reageer maar t was met mijn gereis (Las Vegas en andere USA, Zweden en Frankrijk) ook wat druk. k Ben benieuwd of je de andere familieleden ook nog zult zien in Sidney :-). Veel plezier daar en houdt ons op de hoogte.
    Groetjes, mede namens de andere familieleden hier in Eindhoven,

Henk

• 27 Januari 2008 - 12:29

Tine,ronald,edwin :

Lieve Linda, hier vanuit Franeker even een
    hart.groet van ons. Fijn dat je zo lekker geniet van je avontuur. En dat je iedereen
    zo kunt laten mee genieten. Wel treffen met
    een leuke groep, Ook volgen we Jelmer en Gerda.Ook groeten. Sander en Christa hebben sinds oud en nieuw niets op deze site gezet.Komt wel weer. Ze zijn nu net uit Tasmanië. Nu in Melbourne.

Pas je wel op voor die dunne bergriggeltjes. Tot later,Linda!