Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Januari 2008 | Australië, Darwin

Hey mates!

Allemaal super bedankt voor jullie leuke berichtjes zeg! Zo leuk om te lezen!

Jullie zullen allemaal wel lekker liggen slapen nu, behalve Sander en Christa en Jelmer en Gerda natuurlijk wat die zitten gezellig met mij op dit continent! Het tijdsverschil met Nederland is nu 8,5 uur. Gek he!

Op dit moment ben ik ruim 12 uren in Darwin. Gisteravond zijn we van Cairns hierheen gevlogen in 2,5 uur. Darwin is niet een hele bijzondere stad maar het Kakadu National Park wat op ongeveer 250km hier vandaan ligt schijnt prachtig te zijn. Daar gaan we morgen heen en we blijven daar ook in de bushbush slapen!

Verder gaat het uitstekend. Nu even lekker een middagje voor mijzelf om even te computeren en te shoppen. En straks nog even lekker bij het zwembad liggen te lezen. Het weer is warm en vochtig, echt tropisch dus. Als de zon erbij is, is het bloedje warm, maar het is nu lekker bewolkt met een windje dus goed te doen. Het voelt inderdaad niet aan alsof het januari is.

De groep is ook erg leuk. Ik zit er precies tussen in met mijn 30 jaartjes. Een aantal 20-ers en een aantal boven de 40, zelfs twee zussen van 60 en 72 jaar. We gaan vaak met de groep 's avonds een hapje eten. Overdag kletst iedereen wat met iedereen, gezellig dus!

Het programma zit wel redelijk vol, maar eigenlijk zijn we heel relaxed begonnen met vier nachten in Cairns in een super hotel. Drie dagen een excursie gedaan en gisteren, zondag, in Cairns rondgewandeld en met de voetjes in de Lagune gestaan. Prachtig. Cairns is heel erg netjes, maar je kunt er niet zwemmen in zee vanwege kwallen en krokodillen. Je hebt hier ook eb en vloed en het is bij eb net de waddenzee (er varen ook Koegelwieckjes, geen Frieslandjes). Veel vogels en anders soorten beestjes. Ook in de mooiste kleuren.

De komende week gaan we de Outback in! Het rode hart van Australie. Daar zal het wel helemaal warm zijn. Heb al een mooie McLeod's Daughter achtige hoed gekocht (voor de kenners ;-) tegen de zon dus dat moet goed komen!

Allemaal een hele fijne week gewenst. Denk aan jullie!

Veel liefs Linda

• 14 Januari 2008 - 08:30

Marit:

Hoi Linda,
    Heerlijk om je verhalen te lezen zo op de maandagochtend, kan ik iets beter opstarten ;-) (je weet hoeveel moeite ik daar mee heb hahaha) Wel een beetje jaloers op het mooie weer dat je daar nu hebt. Hier regent het nu lichtjes en verder is het grijs buiten. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen in de outback, pas maar op voor alle enge dieren!! Heel veel plezier en lekker genieten.
    Liefs Marit

• 14 Januari 2008 - 09:29

Marjon:

Hi Lin,
    Ik ben je site ook maar even gaan bekijken! Super man, en ook al bijgehouden. De eerste foto's al gezien. Heb je trouwens m'n laatste post nog gekregen? Dag voordat je wwegging ong.??? Hopelijk wel!!! ANders heb je iets voor als je terug komt, hahaha.

Meid geniet lekker en tot snel, ik hou je in de gaten.... haha.

• 14 Januari 2008 - 18:57

Anouk:

HeyLin,

Wat leuk om je verhalen te lezen! Klinkt echt helemaal super! Ik krijg ook zin om die kant op te komen! Ben je ook lekker aan het pennen in je boekje?
    Veel plezier in de outback en pas op voor de muggen......

liefs Anouk

p.s. het is wel een echte McLeod's hoed zeg! echt cool

• 14 Januari 2008 - 19:06

Jannie:

wauwie... je hebt het daar wel naar je zin zo te lezen! super en ook fijnd at het met de groep goed klikt! altidj weer afwachten maar er zit altijd wel iemand bij met wie het klikt! en tenslotte voor iedereen neiuwe indrukken natuurlijk, en allemaal hetzelfde doel! maar als ik het zo lees dan begint het steeds meer te kriebleen hoor de vakantie! ben je al bruin?

• 14 Januari 2008 - 22:19

Mirjam:

Wat een prachtige foto van Daintree River. Heb je al veel foto´s gemaakt?
    Leuk ook dat je er zelf zo vaak op staat, kunnen we zien dat je het goed maakt.
    Zoals wel vaker mijn belofte nog niet waar gemaakt met een echte mail. Kom nu net uit kantoor... Dus niet langer achter beeldscherm. Morgenochtend is nu mijn doel. Geniet van alle mooie dingen.
    en tot gauw mails!
    Mirjam

• 15 Januari 2008 - 13:48

Sake En Jeltje:

Leuk om nu ook jouw verhalen te lezen.
    Via de site van gerda en jelmer kwamen we nu ook bij jou terecht.Het was er nog niet eerder van gekomen. Fijn te horen dat je het erg naar je zin hebt.Ik las net bij G en J dat jullie elkaar hoogstwaarschijnlijk nog in Adelaide gaan ontmoeten dat zou heel mooi zijn.
    We wensen je verder veel reis plezier.
    groetjes S en J

• 15 Januari 2008 - 16:00

Marjon Mier:

hoi linda
    Heb alles gelezen en wat een leuke foto`s .Wat een belevenis !! Lijkt me heerlijk daar het is hier stormachtig .Jij heel veel plezier en geniet ervan ,we blijven je volgen!!
    groetjes

• 15 Januari 2008 - 20:26

Susan:

Hallo Linda,

Eindelijk ook eens wat uitgebreider je site bekeken. Ziet er echt super uit!
    Leuk dat je met de groep ook gezellige dingen kunt doen.
    Ik zal je blijven volgen.
    Geniet er van en haal alles er uit wat mogelijk is!
    Heel veel plezier.
    Liefs Susan

• 16 Januari 2008 - 19:03

Trientsje Hek:

he hallo..
    je moeder had ons je site even gemaild.
    wat geweldig zeg dat je zo,n mooie reis maakt !! echt een belevenis voor het leven !! ben je verhalen aan het lezen en heb je mooie fotos ook even bekeken..nou geniet er maar lekker van !! we blijven je volgen, dus tot gauw en de groetjes van af dit koude eiland..hihihih

• 16 Januari 2008 - 20:34

Ellen:

Leuk om je verhalen te lezen Lin en te horen dat het goed met je gaat!

Veel plezier, groetjes Ellen

• 17 Januari 2008 - 12:11

Anja Mast:

hiiiiiiiii,
    Ja Darwin vond ik ook erg benauwd en klam. Ook niet zo heel veel te doen, je gaat nu een mooi gebied in, ik vond de outback super, great barrier was ook tof maar nu krijg je echt het Mc Clouds gevoel joehoeeeeeee op een paard, crossen en achter de cowboys aan haha!!!
    Daily waters, tennant creek en alice springs ga je zeker zien?
    have fun en doe ze de groeten daar van mij haha.....

• 17 Januari 2008 - 19:28

Renate:

Hee Linda,
    Word helemaal jaloers als ik je verhalen lees! Klinkt goed en de foto's maken het nóg leuker.
    Groeten,
    Renate

• 17 Januari 2008 - 21:59

Anneke Ut Berltsum:

He Lin, hoe ist? Hast al mooie foto's op dyn site setten.

It is der beter waar as in Fryslan.

Hast al Fryske hynders sjoen?
    Se binne der wol?

Fan 'e wieke wie der op de EO een programma foar, onverwacht bezoek, der wie een frou ut Nederlan fereale wurden 'n de fakantsje op een Australische boer. Se wennet in Coonatto Station in 't utgestrekte en roege binnenlan van Australië op een farm. ENE.. dizze frou had Fryske hynders importeerd ut Fryslan. Minder mooi wie om te sjen dat der al skoften gien wetter west wie.

En toen tocht ik efkes oan dei.. ja do bist der no ek ergens.

No sil ik sliepe want ik mat moarn wer oan it wurk.

Folle nocht en wille der oan de oare kant fan de wereld ene.. geniet der mar fan famke !

• 18 Januari 2008 - 12:12

Martine:

Hee Linda goed om te horen dat het goed met je gaat! Het klinkt heel indrukwekkend, alles wat je beleeft. Ik wil je heel veel plezier wensen met alles wat je nog gaat ondernemen en geniet er van!

Liefs Martine

• 18 Januari 2008 - 21:47

Mirjam:

Hi, had je ge-smst. Maar zie nu dat het nog wel heel erg vroeg was, hopelijk heeft je moeder gelijk en had je je mobiel uit snachts. Hou je het kamperen een beetje uit? Is het ´s nachts ook warm? of wordt het dan juist heel koud? Ben benieuwd naar een mooie Uluru foto.
    Fijne dag vandaag!
    Ik heb lekker weekend! YES!!!
    Doei Mir

• 19 Januari 2008 - 10:59

Jan En Piety:

Super, dat je we vanmorgen gesproken hebben voor de telefoon. In de middle of now where was dat ook niet mogelijk. Dat het daar zo heet is kunnen wij ons hier nu niet voorstellen. Het is hier nat,winderig en guur weer. Vannacht lekker slapen en dan morgenvroeg een goede reis op naar Coober Pedy.
    Tot horens of mails. groetje van heit en mem.

• 20 Januari 2008 - 18:23

Jetskevellinga:

Hoi Linda, wat leuk dat we iets kunnen meemaken van je reis. Het is daar lekker warm heb ik wel begrepen. Ik wil iedere dag even kijken wat je nu weer gedaan hebt.
    Blijf genieten meid, het is je van harte gegund.
    Gr. van Jetske en Siem uit St.Jac.Parochie

• 21 Januari 2008 - 20:29

Simone:

Hoi Lin,

Waar ben jij nu ;-)? Ik heb al een tijdje niks meer van je gehoord. Hoop dat je het nog steeds erg naar je zin hebt!

Hier is het regenseizoen aangebroken. Het regent al drie dagen onafgebroken. Ik ben er behoorlijk verkouden bij. Niks aan. :-(

Tot horens lfs Simone

• 22 Januari 2008 - 17:53

Nadine Van Dijk:

he linda leuk om je verslagje te lezen.
    geeft me echt een idee hoe het daar gaat.
    het is daar in ieder geval beter weer dan hier.
    mooie fotos ook. nou geniet er nog maar lekker van
    groetjes nadine