Regenwoud en Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu Regenwoud en Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Linda Rijniersce - van Dijk - WaarBenJij.nu

Regenwoud en Great Barrier Reef

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Januari 2008 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Weer even een berichtje van mij! Nu vanuit Cairns. Hier in tropisch Cairns is het prachtig. Het is wel erg warm maar dat went ook al een beetje. Goed om de zon denken en veel drinken.
Eergisteren een tocht naar Cape Tribulation gemaakt, het regenwoud in en de Daintree rivier bevaren. 3 Krokodillen gezien en ook zelfs een slang. Niet gevaarlijk dichtbij hoor ;-)

Gisteren met de boot naar Great Barrier Reef geweest en daar fantastisch gesnorkeld. Wat een prachtige vissen. Alle kleuren van de regenboog, grote en kleine, brutale en verlegen visjes.

Vandaag gaan we met een trein het regenwoud weer in en morgen vliegen we naar Darwin.

Ik hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat. Bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes.

Veel groetjes, Linda

• 12 Januari 2008 - 06:58

Jannie:

o ik dacht dat jullie eerst een paar dagen "rust" zouden hebben maar meteen al programma! wel een leuke zo te horen! wat een compleet andere wereld he?
    have fun!
    liefs jasn

• 12 Januari 2008 - 08:05

J En P:

Dus al een aardige, eerste indruk van Australie. Was het water lekker warm. Ik bedoel eigenlijk dus warmer dan de Noordzee hier zomers. Een fijne dag en een goede vlucht naar Darwin.
    Veel liefs van heit en mem.

• 12 Januari 2008 - 08:57

Mirjam:

He, wat leuk om weer wat te lezen.
    Het klinkt echt super en heb je Nemo ook gezien of zwemt die alleen in de Rode Zee? Zoals Jannie ook al zij het klinkt wel vol je programma, wel genoeg tijd ook voor jezelf? Het scheelt dat je al een beetje voorgebruind was, dan kan je er nu beter tegen, maar wel altijd je pet op hoor want van Joris zus wel begrepen dat zon daar veel feller is dan hier. Het is wel heel raar hoor dat je daar zit en ik mis even kletsen wel.
    Tof je foto van Hongkong!! Heb ik vast een eerste indruk en een top gids die me naar mooiste uitkijkpunt van de stad kan leiden. Of wil je niet een tweede keer naar boven ;)
    Zoals belooft ga ik je dit weekend mailen, want anders worden krabbels hier zo lang.
    Heel veel plezier en Geniet!
    Liefs Mir

• 12 Januari 2008 - 10:08

Simone:

Joepie weer een nieuw berichtje van jou! :-) Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen. Zo te horen is het daar geweldig mooi. Lekker genieten daar en tot horens.

Liefs Simone

• 12 Januari 2008 - 10:37

Jouke:

Hey Linda,

Zo te zien gaat het allemaal goed. Leuk dat je zoveel mooie dingen ziet. Maak veel foto's a.u.b. leuk voor thuis :) Ik ben benieuwd wat je allemaal nog meer zult tegenkomen.

Heel veel plezier verder.

Liefs,

Jouke

• 12 Januari 2008 - 12:29

Camping Mast:

eeeehhh, krijg je ook nog een beetje rust? zo te lezen heb je een druk programma maar ja dan zie je natuurlijk wel heel veel! groetjes en super dat er zo'n site bestaat, het idee dat je gewoon aan de andere kant van de wereld bent en dat je dan zo even kan mailen!!raar hoor.Hoop dat de groep leuk is en nog heel veel plezier toe gewenst.

• 13 Januari 2008 - 05:16

Gerda:

He lin! Oh wat ongelofelijk leuk dat je nu ook down under bent!! Ik herken de foto van Hong kong, drie weken terug stonden wij daar nog! (volgens mij net zo'n foto! Haha) Lekker genieten!!! En tot snel!
    Kus Gerda

• 13 Januari 2008 - 09:00

Anouk:

He Lin, zo te horen begin je idd gelijk met je programma! Klinkt allemaal erg goed. Ook heerlijk dat je nu in een warme omgeving zit; het is hier heel somber, maar niet meer zo heel erg koud. Hoe is het verder met de mensen uit je groep? Trek je met een paar "vaste" mensen op, of kan iedereen het wel met iedereen vinden?
    Goede vlucht en veel plezier in Darwin!

liefs Anouk

• 13 Januari 2008 - 21:13

Jettie:

He Linda,

fijn die berichtjes, want het is wel gek dat je nu zo ver weg bent. Cool snorkelen, moet vast geweldig zijn geweest! Ook foto's kunnen maken? Heb je wel het idee dat het nu januari is met dat mooie weer? Veel plezier verder,
    groetjes Jettie

• 13 Januari 2008 - 22:37

Marion V.:

Hihi, je hebt al een aantal precies dezelfde dingen gedaan als ik, leuk!! Cape Tribulation is erg mooi he, dat regenwoud. En ben je ook langs de Mossman Gorge gekomen, vast wel! Ook mooi vond ik!
    En het Great Barrier Reef is indd prachtig, leuk he dat snorkelen daar?!

Oooooo, ik ben jaloers als ik het allemaal zo lees, het is zo mooi daar allemaal en er zijn zoveel leuke dingen te doen, ik zou zo terug willen!!! En het weer is natuurlijk heerlijk daar nu, hoogzomer! Hoewel, Cairns zal wel heel heet zijn, toen ik er was (eind sept. j.l.) was het er al heel warm! Heb je al 'pootjegebaad' in de lagoon in het centrum van Cairns?
    In het zuiden (Melbourne, Syndey), zal het straks wel wat koeler zijn.
    Nou, heel v eel plezier, ik ben heel benieuwd hoe je de outback vindt! Kakadu Nationaal Park in de omgeving van Darwin schijnt ook echt prachtig te zijn!

Geniet er van! Marion